دوره قاعدگي خود را با دارو هاي مختلف عقب نيندازين

۱۳ بازديد

هرگز دوره قاعدگي خود را با دارو هاي مختلف ب تاخير نيدازيد

دوران قاعدگي

دوره قاعدگي

زناشويي : دكتر علوي متخصص زنان و زايمان، گفت: بيماري به نام كيست رحم وجود ندارد، ولي عده اي كيست تخمدان را كيست رحم مي دانند. ايشان با اشاره به برخي از بيماري هاي زنان عنوان كرد: يكي از موضوعات مهم زنان، دوره قاعدگي است كه سيكل آن از ۲۲ تا ۳۸ روز مي باشد و اگر بيش از اين زمان طول كشيد بايد به متخصص جهت تشخيص علت و درمان مراجعه كرد.
دوران قاعدگي از سن ۱۲ سالگي تا ۴۵ سالگي روي مي دهد و قاعده گذاري به همراه تخمك گذاري، زمان مشخص دارد، البته هر خونريزي خارج از اين زمان بندي، رويدادي غير عادي است. استرس و حركات سنگين ورزشي و كاهش وزن و برخي از بيماري ها و بارداري و مصرف برخي از داروها مي تواند دوره قاعدگي طبيعي را بر هم بزند.

از ميان بانوان يك درصد قاعدگي طبيعي ندارند كه آن هم قابل تشخيص است. دوره طبيعي قاعدگي دو تا ۸ روز است و گاهي تا ۱۰ روز ادامه دارد اگر اين مدت طولاني شود قطعا علت خاصي دارد. قاعدگي هاي منظم از ۲۵ تا ۳۵ سالگي روي مي دهد. تنها ۱۵ درصد از بانوان سيكل ۲۸ روزه دارند البته ميزان خونريزي در بانوان متفاوت است.
هر لكه بيني به معناي قاعدگي نيست و حتي مي تواند بنا بر دلايلي در كودكان اتفاق بيفتد، البته اختلال هاي تخمك گذاري هم موجب خونريزي مي شود.در كودكان ضربه خوردن و وجود جسم خارجي و يا تعرض موجب خون ريزي مي شود كه آن هم زير نظر پزشك قابل تشخيص است.

دوران قاعدگي,روش هاي قاعدگي,دوره قاعدگي,دوره قاعدگي خانوم ها,دوران قاعدگي زنان

دوره قاعدگي

دوره قاعدگي

يكي از اشتباهات مهم بانوان به تاخير انداختن عادت ماهيانه مي باشد كه اين امر جداره رحم را ضخيم كرده و موجب امراض بدخيم مي شود. برخي از بانوان براي سفرها و يا كار تاخير در قاعدگي ايجاد مي كنند كه تكرار آن تا چند ماه جايز نيست. خوددرماني و برخي از شيوه هاي سنتي در درمان بيماري زنان و استفاده از روش هاي غير اصولي در زمان بارداري زمينه ساز ايجاد امراض خواهد شد، در اين باره بهداشت بانوان اهميت زيادي دارد.پديده اي به نام كيست رحم نداريم و كيست در تخمدان اتفاق مي افتد كه در اين باره با تجهيزات پزشكي مي توان كيست را تشخيص داد.

در حوالي سن بلوغ كه قاعدگي آغاز مي شود اگر ميزان خونريزي بالا باشد ممكن است تعداد پلاكت ها كم باشد و نياز به دوره درمان باشد و يا اختلال انعقادي داشته باشند. وي در مورد مصرف قرص آهن در زمان قاعدگي هم بيان كرد:خون ريزي كه منتهي به كم خوني شود نياز به آهن دارد، اما در سنين نوجواني و جواني قاعدتا خون ريزي موجب كم خوني نمي شود، اما براي جلوگيري از كم خوني گاهي براي زنان و دختران آهن تجويز مي شود.
اين متخصص زنان و زايمان در مورد برخي از مراقبت هاي زنان عنوان كرد: زنان و دختران بايد از لباس هاي نخي استفاده كنند و لباس هاي شسته شده خود را در معرض آفتاب بگذارند و همواره لباس هاي خود را خشك نگاه دارند تا به بيماري هاي زنان و عفونت ها مبتلا نشوند.

يكي از مباحث مهم كيست ها است كه بايد حتما درمان شود در اين باره پديده اي به نام كيست رحم وجود ندارد ولي عده اي كيست تخمدان را كيست رحم مي دانند. بايد بدانيم كه كيست تخمدان قابل تشخيص و درمان است.

دوران قاعدگي,روش هاي قاعدگي,دوره قاعدگي,دوره قاعدگي خانوم ها,دوران قاعدگي زنان

هرگز دوره قاعدگي خود را با دارو هاي مختلف ب تاخير نيدازيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.