روش استفاده از كاندوم زنانه

به پاتوق فارسي خوش آمديد.

روش استفاده از كاندوم زنانه

۵۲ بازديد

روش استفاده از كاندوم زنانه

به گزارش سلامت نيوز كاندوم زنانه يك تيوپ پلاستيكي (پلي اورتان) است كه انتهاي آن بسته مي باشد. در قسمت انتهايي كه بسته است يك حلقه وجود دارد كه در واژن وارد مي شود. كاندوم زنانه مي تواند تا 8 ساعت قبل از مقاربت جنسي وارد شود و مي تواند همزمان به عنوان كاندوم مردانه هم  استفاده شود.

كاندوم

چگونه از كاندوم زنانه استفاده كنيم ؟
حالت راحت و مناسبي را پيدا كنيد. ممكن است شما ايستاده و يك پا را بر روي يك صندلي با زانوي خم شده قرار دهيد ويا بر روي زمين دراز بكشيد و پا ها را از زانو جم كرده و باز كنيد.
 يك كاندوم زنانه را به صورتي كه انتهاي باز آن به سمت پايين قرار دارد در دست بگيريد. با انگشت نشانه و انگشت ميانه قسمت داخلي حلقه را به سمت پايين خم كنيد.  
حلقه را داخل واژن كرده وتا قسمت رحم در كانال واژن وارد كنيد.        
وقتي كه به شكل مناسب داخل واژن جاي گرفت، حلقه بيروني اندكي بيرون آويزان خواهد ايستاد. در هنگام آميزش وقتي كه آلت مردانه داخل واژن مي شود اين قسمت تنگ خواهد شد.        
كاندوم زنانه ممكن است كه در ابتدا كمي سفت يا بسيار لغرنده باشد اطمينان حاصل كنيد كه كاندوم در قسمت داخلي واژن عمودي و راحت بدون پيچ و تاپ جاي گرفته است.
چگونه يك كاندوم زنانه را بعد از مصرف بيرون مي آورند؟
1.    براي نگه داشتن اسپرم درداخل كاندوم، حلقه قسمت خارجي را فشرده و بپيچانيد.
2.    كاندوم زنانه بايد بلافاصله پس از مقاربت برداشته شود، در حالي كه زن هنوز دراز كشيده است و مايع مني را قبل از آن خارج كنيد.
3.    به آرامي كاندوم را به سمت خارج حركت داده و خارج كنيد.
4.    كاندوم استفاده شده را در سطل زباله دفع كنيد. از انداختن آن در توالت خودداري كنيد
5.     از شستن و استفاده مجدد كاندوم خودداري كنيد.
6.    كاندوم استفاده شده را در سطل زباله دفع كنيد. از انداختن آن در توالت خودداري كنيد.
7.     از شستن و استفاده مجدد كاندوم خودداري كنيد.
گروه ترجمه سلامت نيوز - ريحانه عليان

كاندوم زنانه

استفاده از کاندوم زنانه یکی از مهمترین روش‌های پیشگیری از بارداری غیرمنطقی و محافظت در برابر انتقال بیماری‌های جنسی است. کاندوم‌های زنانه نقش حائز اهمیتی در حفظ سلامت جنسی و کنترل بارداری دارند. از جمله کاربردهای کاندوم زنانه این است  به طور موثر از انتقال اینفکتسیون‌های جنسی مانند اچ‌آی‌وی، سیفیلیس، کلامیدیا و گنوره پیشگیری می‌کند، همچنین در کنار این مزایا، می‌تواند به زنان اجازه دهد تا به‌طور خودآگاهانه برنامه‌ریزی خانواده خود را کنترل کنند.

 

از دیگر مزایای کاندوم زنانه می‌توان به حفظ نظافت و سلامت زنان اشاره کرد. استفاده از این وسیله جلوی عفونت‌های زنانه، نظیر التهابات مهبلی و ادراری را می‌گیرد و به عنوان یک ابزار مؤثر در حفظ بهداشت جنسی شناخته می‌شود. همچنین، کاندوم زنانه قابلیت انعطاف پذیری و سهولت استفاده دارد و از نظر راحتی و مقرون به صرفه بودن به شدت توصیه می‌شود. به طور کلی، استفاده از کاندوم زنانه نقش بسیار مهمی در حفاظت از سلامت جنسی و کنترل بارداری ایفا می‌کند و زنان را از خطرات ناشی از روابط جنسی بی‌محافل حفظ می‌کند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.