داستان كوتاه و مذهبي آن دو نفر را مي بينند

۳ بازديد

داستان كوتاه و مذهبي آن دو نفر را مي بينند

داستان

بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحيمْ

جمعي در محضر امام صادق عليه صلوات الله الرازق نشسته بودند. سخن از شيعه و پيروان خاندان رسالت به ميان آمد.
امام (عليه السلام) فرمود: پيروان ما در لحظات آخر عمر، چيزهايي را مي بينند كه چشمها با ديدن آن، روشن مي گردد و شاد مي شوند)).
يكي از حاضران پرسيد: چه چيز را مي بينند؟ اين سؤال را ده بار تكرار كرد و اصرار داشت تا امام به او پاسخ دهد ولي امام صادق (عليه السلام) هر بار در پاسخ او مي فرمودند: مي بينند..
سرانجام امام (عليه السلام) آن شخص سؤال كننده را صدا زد و فرمود: گويا اصرار داري تا بداني چه چيز را مي بينند؟ عرض كرد: آري. قاطعاً. سپس گريه كرد.
امام (عليه السلام) به حال او رقت كرد و فرمود: آن دو نفر را مي بينند! آن شخص با اصرار پرسيد: كدام دو نفر را؟ امام (عليه السلام) فرمود: پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم) و علي (عليه السلام) را مي بينند. هيچ مؤمني نيست مگر اين كه در لحظات آخر عمر، اين دو بزرگوار را خواهد ديد كه آن دو بزرگوار به او بشارت مي دهند.
آنگاه فرمود: اين مطلب را خداوند در قرآن، بيان كرده است، حاضران پرسيدند: خداوند در كجا و كدام سوره بيان فرموده است؟
امام صادق (عليه السلام) فرمود: در سوره يونس آنجا كه مي فرمايد: الذين آمنوا و كانوا يتقون لهم البشري في الحيوه الدنيا و في الآخره**يونس/ 64 63، ترجمه: همان ها كه ايمان آوردند و پرهيزگار بودند در زندگي دنيا و در آخرت شاد و مسرورند. *** (بشارت دنيا آنان، همان حضور پيامبر (صلي الله عليه و آله و سلم) و علي (عليه السلام) در لحظات آخر عمر آنهاست كه بربالين آنان حاضر گشته و آنها را شاد و مسرور مي سازد

**ر.ك: حكايت هاي شنيدني 5/ 164 163 به نقل از: تفسير نور الثقلين 2/ 110. تفسير نمونه 8/ 340. ***.)

داستان

داستان‌های کوتاه به عنوان یکی از ابزارهای موثر در یادگیری زبان‌ها شناخته شده‌اند، اما تاثیر آنها در یادگیری زبان فرانسه به ویژه بسیار برجسته است. این داستان‌ها به دلیل ساختار ساده و زبان آموزان نوپا، مفاهیم و واژگان را در قالب یک داستان جذاب و قابل فهم ارائه می‌دهند. این امر باعث می‌شود تا زبان‌آموزان با لذت و علاقه بیشتری به یادگیری زبان فرانسه بپردازند.

 

علاوه بر این، داستان کوتاه یادگیری زبان فرانسه معمولاً شامل موقعیت‌ها، شخصیت‌ها و رویدادهای مختلفی هستند که به زبان‌آموزان کمک می‌کنند تا با فرهنگ و زندگی روزمره فرانسه‌زبانان آشنا شوند. این نوع تجربه ادبی، به زبان‌آموزان اعتماد بیشتری به مهارت‌های خود در زبان فرانسه می‌دهد و آن‌ها را ترغیب می‌کند تا بیشتر در فرآیند یادگیری فعالیت کنند. به طور کلی، داستان‌های کوتاه با ایجاد یک محیط تعاملی و دل‌بسته، از زبان‌آموزان تشویق می‌کنند تا زبان فرانسه را به طریقی شیرین و موثر تر یاد بگیرند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.