نقش عربستان سعودي در ايجاد داعش

به پاتوق فارسي خوش آمديد.

نقش عربستان سعودي در ايجاد داعش

۴ بازديد

نقش عربستان سعودي در ايجاد داعش

به گزارش ميهن گرام و به نقل از جام نيوز :پايگاه خبري نشنال دزرت نيوز در گزارشي به موضوع ترويج وهابيت توسط عربستان سعودي پرداخت و نوشت صادر كردن افراط گرايي توسط عربستان سعودي يكي از عوامل دخيل در وقوع حوادث تروريستي محسوب مي شود.

در اين گزارش آمده است: هيلاري كلينتون و دونالد ترامپ ممكن است در موارد زيادي با يكديگر اختلاف نظر داشته باشند اما عربستان سعودي ممكن است در اين ميان يك استثناء باشد. كلينتون حمايت عربستان سعودي را از «مدارس و مساجد افراطي در سراسر جهان سبب شده است شمار بسيار زيادي از افراد جوان در مسير افراط گرايي گام بردارند»، محكوم كرد. دونالد ترامپ نيز سعودي ها را «بزرگترين تأمين كنندگان مالي تروريسم» معرفي كرد.

اين وب سايت در ادامه به بخش هايي از تحليل روزنامه نيويورك تايمز اشاره كرده و مي نويسد: اجماع گسترده اي در اين باره وجود دارد كه نيروي عظيم منهدم كننده ايدئولوژيكي عربستان سعودي سبب ايجاد اختلال در سنت هاي اسلامي محلي در ده ها كشور شده است- كه اين موضوع در نتيجه هزينه هاي گسترده در زمينه ترويج افراط گرايي طي نيم قرن رخ داده است.

در كشورهايي با فرقه هاي متعدد نظير پاكستان و نيجريه، ورود پول عربستان سعودي و ايدئولوژي كه سعودي ها آن را ترويج مي كنند سبب افزايش اختلافات بر سر مذهب شده است كه اين اختلافات اغلب مهلك بوده است.

گرام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.