زيادترين مشكلات بينايي در كشور

به پاتوق فارسي خوش آمديد.

زيادترين مشكلات بينايي در كشور

۴ بازديد

بيشترين مشكلات بينايي در كشور

بيشترين مشكلات بينايي در كشور

پزشكي:در سايت ميهن گرام بخشي وجود دارد كه به سلامت بدن مرتبط مي شود برخي از كارها منجر مي شود كه سلامتي بدن را به خطر بيندازد در اينجا مطالبي در مورد شايع ترين اختلات بينايي در كشور قرار داده شده است.

سيد فرزاد محمدي مدير دفتر پيشگيري از نابينايي و سلامت چشم وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: خشكي چشم و پيرچشمي از شايع ترين اختلالات بينايي در كشور ما محسوب مي شود.

وي با تاكيد بر تاثير مستقيم زندگي ديجيتال در ايجاد عارضه خشكي چشم افزود: امروزه با افزايش فعاليت هاي چشمي و آلودگي هوا اين بيماري رشد چشمگيري داشته كه خشكي چشم با تاثير بر كيفيت زندگي بيمار احساس كلافگي و خستگي ايجاد مي كند.

اين فوق تخصص قرنيه با بيان اينكه شيوع بيماري خشكي چشم در ايران بين سال هاي ۴۰ تا ۶۴ سالگي ۹۰ درصد است، تصريح كرد: خشكي چشم در زنان به دليل تغييرات هورموني در ميانسالي و شيوع بالاتر بيماري هاي خودايمني مانند رماتيسم بيشتر مشاهده مي شود.

وي درباره بيماري پير چشمي ابراز داشت: با افزايش سن شيوع اين بيماري بيشتر مي شود، به طوري كه در جمعيت ۴۰ تا ۴۴ سال شيوع پيرچشمي ۱۱ درصد و در جمعيت ۶۰ تا ۶۴ سال به ميزان ۸۳ درصد افزايش مي يابد.

محمدي افزود: ۵۶ درصد نابينايي و كم بينايي شديد قابل پيشگيري در كشور به دليل آب مروايد است كه اين تعداد بيشتر در مناطق محروم و روستايي كشور ديده مي شود و با درمان به موقع و ايجاد امكانات پزشكي اين آمار مي تواند به طرز چشمگيري كاهش پيدا كند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

خشكي چشم

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.