تصاوير دكتر حسن روحاني به همراه بيوگرافي

۱۱ بازديد

بيوگرافي و عكس هاي قديمي و خانوادگي حسن روحاني

v,phkd , عكس خانوادگي حسن روحاني , همسر حسن روحاني

اخبار انتخابات رياست جمهوري ۱۳۹۶ :امروز براي شما بيوگرافي و عكس هاي قديمي و خانوادگي حسن روحاني را قرار داده ام. اميدوارم از ديدن تصاوير به ياد ماندني آقاي حسن روحاني لذت ببرين.

بيوگرافي و عكس هاي قديمي و خانوادگي حسن روحاني

بيوگرافي حسن روحاني :

حسن روحاني رئيس جمهوري ايران، متولد ٢١ آبان ١٣٢٧ در شهر سرخه (سمنان)، داراي دكتراي حقوق و سابقه تحصيل در حوزه علميه قم در حد اجتهاد است. وي عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام و نماينده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبري نيز مي‌باشد.

تحصيلات حوزوي حسن روحاني :

خارج فقه و اصول: با اساتيدي چون آيات عظام سيد محمد محقق داماد (ره)، شيخ مرتضي حائري (ره) و سيد محمدرضا گلپايگاني (ره) سطح عالي: با اساتيدي چون آيات عظام سلطاني (ره)، فاضل لنكراني (ره) و شيخ محمد شاه‌آبادي (ره)

حسن روحاني

تغيير نام خانوادگي از فريدون به روحاني :

روحاني در كتاب خاطراتش كه توسط مركز اسناد انقلاب اسلامي چاپ شده است، علل تغيير نام خانوادگي خود را از فريدون به روحاني چنين شرح مي‌دهد:

وقتي در سال ۱۳۴۰ وارد قم شدم، دوستان طلبه به نام‌خانوادگي من ايراد مي‌گرفتند و مي‌گفتند: فردا كه آيت‌الله شديد، مردم شما را آيت‌الله فريدون بخوانند؟! اصلاً اين نام فاميل مناسب فعاليت آينده شما نيست و بايد آن را تغيير دهيد. برخي از دوستان هم نام‌خانوادگي «فريدون» را مناسب مي‌دانستند و مي‌گفتند: بسياري از طلبه‌ها ۲ نام خانوادگي دارند، يعني به نام فاميلي كه در شناسنامه آنها ثبت شده است، خوانده نمي‌شوند، بلكه از آنان با نامي ديگر ياد مي‌شود كه به آن نام معروف شده‌اند. در نهايت تصميم گرفتم نام فاميل خود را در حوزه تغيير بدهم ولي در شناسنامه تغييري ندهم؛ لذا با دوستان مختلف مشورت كردم تا بتوانم نام فاميل مناسبي انتخاب كنم. مثلاً يكي پيشنهاد مي‌كرد نام خانوادگي خود را «اسلامي» انتخاب كنم و ديگري «امامي» يا «تشيعي» را مطرح مي‌كرد. هر كس نامي را پيشنهاد مي‌كرد تا در نهايت نام «روحاني» را براي خود برگزيدم و به اصرار دوستان سور هم دادم و از آن پس به همين نام معروف شدم. در دفتر مدرسه و دفتر شهريه مراجع نيز نام جديد من ثبت شد ولي براي مدتي عنوان «فريدون» را هم داخل پرانتز ثبت مي‌كردند كه اين هم به‌تدريج برچيده شد و آن نام فاميل فراموش شد و ديگر همه مرا به اسم «حسن روحاني» مي‌شناختند. پس از انقلاب، زماني كه به عنوان نماينده مردم سمنان وارد مجلس شوراي اسلامي دوره اول شدم، مناسب ديدم نام‌خانوادگي خودم را در شناسنامه هم تغيير دهم و لذا در سال ۱۳۶۰ تقاضاي تغيير نام فاميل كردم و نام‌خانوادگي «روحاني» به طور رسمي در شناسنامه من ثبت شد.

بيوگرافي حسن روحاني

تحصيلات دانشگاهي و مدارج علمي حسن روحاني :

دكتري (Ph.D) حقوق اساسي از دانشگاه كلدونيان گلاسكو
(عنوان پايان‌نامه: The Flexibility of Shariah; Islamic Law)
فوق ليسانس (M.Phil) حقوق عمومي از دانشگاه كلدونيان گلاسكو
(عنوان پايان‌نامه: The Islamic Legislative Power)
ليسانس حقوق قضائي از دانشگاه تهران
وكيل پايه يك دادگستري (كانون وكلاي دادگستري مركز)
استاد پژوهشي مركز تحقيقات استراتژيك
منبع:وب سايت حسن روحاني

حسن روحاني و پدرش

عكس حسن روحاني و پدرش

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.