انواع پرده بكارت و پاره شدن آن

به پاتوق فارسي خوش آمديد.

انواع پرده بكارت و پاره شدن آن

۴ بازديد

عوامل پاره شدن پرده بكارت و ترميم پرده بكارت

ترميم پرده بكارت دختران , انواع پرده بكارت

زناشويي :امروز براي شما عوامل پاره شدن پرده بكارت و ترميم پرده بكارت به همراه انواع پرده بكارت را قرار داده ايم.شما دختران عزيز ميتوانيد با رعايت نكات شرعي و علمي پرده بكارت خود را تا ازدواج سالم نگه دارين.

پرده بكارت

پرده بكارت ( hymen )كه در افراد مختلف با ضخامتها و شكلهاي مختلفي مشاهده مي شود، ملاك غير قابل اعتمادي براي تشخيص سلامت جنسي دختران است.

محل قرارگيري پرده بكارت

پرده بكارت يك چين غشايي نامنظم است كه از اپيتليوم شاخي تشكيل شده است درست در مدخل ورودي واژن قرار دارد و در واقع پرده بكارت به منزله درب ورودي واژن است. پرده بكارت در عمق واژن قرار نمي‌گيرد و با استفاده از يك آينه كه در دهانه واژن قرار داده شود، با باز نگه داشتن پاها و ساير قسمت‌هاي اندام ‌جنسي قابل مشاهده است.

انواع پرده بكارت

انواع مهم پرده بكارت عبارتند از :۱- پرده بكارت بدون منفذ،۲- پرده بكارت مثلثي،۳- پرده بكارت نوع حلقوي(قابل اتساع و غيرقابل اتساع)،۴- پرده بكارت نوع هلالي،۵- پرده بكارت نوع پل دار(دو تكه)،۶- پرده بكارت نوع غربالي،۷- پرده بكارت نوع زبانه دار،۸- پرده بكارت نوع دندانه دار،۹- عدم وجود پرده بكارت به طور طبيعي،۱۰- پرده بكارت بسيار سخت و سفت

شايع ترين نوع پرده بكارت، مثلثي است كه در ۵۰ تا ۶۰% دختران ديده مي شود.به‌طور كلي، با بالا رفتن سن، پرده بكارت دچار تغييرات مختلفي مي‌شود.
انواع ديگري از پرده بكارت نيز وجود دارد كه نياز به دخالت جراحي دارند زيرا در عملكرد طبيعي بدن اخلال ايجاد مي‌كند. اين پرده‌هاي مشكل‌ساز از قرار زير هستند:

– پرده بكارت بسته
اين نوع پرده بكارت به طور كامل دهانه واژن را مي‌بندد و از عبور جريان خون و ترشحات ديگر جلوگيري مي‌كند و مي‌تواند درنتيجه وجود ناهنجاري‌ در سلول‌هاي مخاطي پرده بكارت ايجاد شود. اين نوع پرده بكارت منجر به جمع شدن و عقب‌گرد خون در واژن و همچنين افزايش حجم شكم و درد در اين ناحيه مي‌شود. زناني كه چنين پرده‌اي دارند دچار بروز اختلال در دفع و ادرار مي‌شوند. وقتي اين علائم دركنار هم و فقدان عادت‌ ماهيانه ايجاد شوند، پرده بكارت بسته تشخيص داده مي‌شود.
بااينكه برخي از اين نوع پرده‌ها با بزرگ‌تر شدن دختر و ورود او به نوجواني كم‌كم قابليت ارتجاعي بيشتري پيدا كرده و خودبه‌خود كمي باز مي‌شوند، برخي از آنها نيز براي باز شدن نيازمند عمل‌جراحي مي‌شوند.در اين روش يك قسمت كوچكي از پرده برداشته مي‌شود تا دريچه‌اي ايجاد شود كه عبور خون را به خارج از واژن مقدور مي‌كند.اما اين عمل نبايد روي كودكان انجام شود زيرا استروژن كافي در بدن خود ندارند. بايد ابتدا سطح استروژن در بدن از طريق آزمايش سينه كه علائمي از بزرگ شدن سينه را نشان مي‌دهد، اندازه‌گيري شود.

– پرده بكارت بسته با سوراخ ريز
در اين نوع پرده بكارت، به نظر مي‌رسد كه دريچه واژن كاملاً با پرده پوشانده شده است و اين نوع پرده معمولاً با پرده بسته اشتباه گرفته مي‌شود اما با آزمايش دقيق سوراخي در پرده مشاهده مي‌شود كه معمولاً بااستفاده از ميكروسكوپ قابل مشاهده است. در اين وضعيت، مقدار كمي خون قاعدگي مي‌تواند از آن عبور كند اما بااينحال اين دريچه آنقدر بزرگ نيست كه خونريزي را تسهيل كند. اين افراد معمولاً بخاطر كند بودن خروج خون از واژن پريودهاي طولاني‌تري دارند. زماني كه اين زنان از تامپون استفاده مي‌كنند دچار درد مي‌شوند و بااينكه ممكن است فرد بتواند تامپون بگذارد اما درآوردن آن معمولاً برايش دشوار خواهد بود. رابطه جنسي نيز تجربه‌اي بسيار دردناك خواهد بود زيرا اين پرده‌هاي بكارت طي رابطه پاره مي‌شوند.
اين نوع پرده بكارت به مرور زمان كشيده شده و سوراخ بزرگ‌تر مي‌شود. اما براي تسهيل وضعيت در مدت كوتاه نياز به عمل جراحي است، يك عمل كوتاه و ساده مثل عملي كه براي پرده بكارت بسته انجام مي‌شود.يك قسمت كوچك از بافت پرده بكارت برداشته شده تا سوراخ بزرگتر شود. اين عمل عبور خون را طي قاعدگي آسان‌تر مي‌كند.

– پرده بكارت تيغه‌اي يا دوسوراخي
در اين نوع پرده دسته بافت اضافه‌اي وجود دارد كه نه تنها يك سوراخ بلكه دو سوراخ واژن ايجاد مي‌كند. زناني كه چنين پرده‌اي دارند موقع استفاده از تامپون اذيت مي‌شوند. خونريزي قاعدگي نيز براي عبور از اين سوراخ‌هاي ريز با مشكل مواجه مي‌شود. رابطه ‌جنسي نيز براي زناني كه چنين پرده‌هايي دارند، دردناك بوده و با خونريزي طولاني همراه است. براي پاره كردن اين نوع پرده بهتر است عمل جراحي انجام شود زيرا پاره كردن توسط خود شخص با ناراحتي و مشكلات ديگر همراه خواهد بود.

اين نوع پرده بسيار نادر است و در يك نفر از هر ۲۰۰۰ نفر اتفاق مي‌افتد و بيشتر تشخيصات طي دوران نوجواني و معمولاً تصادفي انجام مي‌گيرد. خوشبختانه جراحي پرده بكارت دوسوراخي سريع است و علائم آن نيز به زودي از بين مي‌رود. اين عمل پرده بكارت حدود ۱۵ دقيقه به طول مي‌انجامد و فقط كمي ناراحتي بدون درد به همراه دارد. در اين جراحي، نوار بين دو سوراخ بريده مي‌شود تا سوراخ بزرگتر شود. بعد از گذشت يك روز، فرد مي‌تواند به فعاليت‌هاي روزمره خود برگردد. بعد از عمل فرد مي‌تواند به راحتي از تامپون استفاده كرده و بدون درد و خونريزي رابطه‌ جنسي داشته باشد.

پاره شدن پرده بكارت

پرده بكارت به طرق مختلف پاره مي‌شود و تنها با رابطه‌ جنسي اتفاق نمي‌افتد، گرچه رابطه‌جنسي متداول‌ترين علت پاره شدن پرده بكارت آن است.دختران فعال با ورزش، دوچرخه‌سواري، رقص، پريدن و ساير فعاليت‌هاي فيزيكي بيشتر درمعرض كشيده شدن پرده بكارت و پاره شدن آن قرار دارند. وارد كردن تامپون نيز مي‌تواند موجب كشيده شدن پرده بكارت شود. البته وارد كردن انگشت به داخل واژن با نيروي كافي نيز ممكن است باعث پاره شدن آن شود.

معاينه پرده بكارت

خانمها به دليل خصوصيات رواني مايل نيستند براي معاينه ي پرده بكارت خود به پزشك مراجعه كنند و اين در بسياري از موارد موجب افسردگي و ناراحتي هاي روحي در آنها مي گردد.پرده ي بكارت به شكلي است كه خود شخص به تنهايي قادر به معاينه نيست و در مواردي كه ناشيانه اين عمل انجام گيرد موجب صدمه زدن به پرده خواهد شد.توصيه مي شود كه براي معاينه ي پرده بكارت خود به ماما و پزشك زنان مراجعه نماييد .۱۸ سالگي سني است كه دختر جوان اولين چك آپ خودش را بايد پيش يك پزشك يا ماما انجام بدهد.

آيا امكان ترميم ، شبيه سازي پرده بكارت وجود دراد ؟

هايمنورافي (Hymenorraphy) هايمنوپلاستي ( Hymenoplasty) يا بازسازي پرده بكارت با عمل جراحي، جرياني است كه طي آن بقاياي اين پرده كه بر اثر آميزش و يا هر دليل ديگري از بين رفته، با قرار دادن كپسولي ژلاتيني كه حاوي ماده اي شبيه خون است، به هم دوخته مي شود. اما بدليل فقدان رگهاي خوني در اين ناحيه اين اتصال موقت بوده و براي نتيجه مطلوب بهتر است تا يك هفته قبل از شب زفاف انجام گيرد.گاهي اوقات نيز كه اثري از اين بقايا برجاي نمانده، بخشهايي از دهاته واژن به هم دوخته مي شود تا نقش پرده را بازي كند. اين عمل در ايران و برخي ديگر از كشورهاي عربي غير قانوني است و تنها در صورتي انجام مي گردد كه پزشكي قانوني حكم آن را، مثلاً بنا برا اينكه ايزال پرده طي حادثه رانندگي باشد، تاييد كند.

آيافقط بايك بار مقاربت پرده بكارت ممكن است از بين برود؟

بله ، از آنجا كه پرده بكارت دقيقا در مدخل ورودي واژن قرار دارد، معمولا طي اولين مقاربت از بين مي رود، حتي اگر مقاربت بطور كامل انجام نشده باشد. بافت لبان، مَلبان و كِلبان، معمولاً تا قبل از سن بلوغ بسيار نازك و لطيف است. بنابراين طبيعي است هرگونه كشش يا انبساطي كه به اين بافت وارد شود، به احتمال زياد موجب آن مي‌شود كه پرده بكارت را كش داده، آنرا نازك و نازكتر كند و يا اصلاً آنرا، آنهم در نقاطي از آن، پاره نمايد. از همين روست كه بسياري از دختران بالغ و نابالغ در اثر برخي حركات فيزيكي نظير ورزش، اسب سواري، دوچرخه سواري، استفاده از تامپون و يا استشها، پرده بكارت خود را يا بشدت نازك نموده و يا اصلاً به كلي از دست ميدهند. يك دختر ممكن است هرگز متوجه نشود كه كي، كجا و تحت چه شرايطي بكارت خود را از دست داده است؛ چرا كه ممكن است اين حادثه كاملاً بدون خونريزي و يا درد اتفاق افتاده باشد. گاه نيز چنين است كه «اِزاله بكارت» يك دختر در زماني حادث شود كه مطلقاً، به علّت جواني و ناآگاهي وي نسبت به كاركرد اندام جنسي خود، ولو با مختصر خون و درد هم كه باشد، توجهي از جانب او بدان حاصل نشده باشد.

بود و نبود يا صحيحتر بگيم زايل شدن نسبي يا كامل پرده بكارت به هيچ وجه دليل بر اين نمي‌شود كه به بابهشت او دخول (Intercourse) شده است و يا نه. هيچ فردي نمي‌تواند صرفاً با تست و مشاهده فيزيكي، دريابد كه آيا زن يا دختر با مردي يك نوع آميزش و همخوابگي منجر به دخول داشته است. تنها ۵۰% از زنان و دختران جوان در اثر دخول دچار خونريزي (آنهم ناچيز و براي بار اوّل) مي‌شوند. بنابر اين ملافه سفيد آغشته به خون اصلاً هيچ ملاك قابل اعتمادي براي بكارت يك دختر يا زن جوان نمي‌باشد.

شايان ذكر است كه پرده بكارت برخي ديگر از زنان آنچنان كشسان است كه حتي در صورت دخول آلت مرد به بابهشت آنها، آنهم به طور كامل و عميق، نيز گسسته نمي‌شود و آنچنان كش مي‌آيد كه گويي نقش يك كاندوم را ايفا مي‌نمايد! البته اين‌حالت اخير هنگامي رخ ميدهد كه زن يا دختر مذبور ساليان دراز قبل از امر دخول، بتدريج و با انگشت خود، آنهم با عمل استشها، پرده بكارت خود را نازك و كشسان كرده باشد.بكارت قبل از آنكه يك پديده ظاهري، گوشتي و خون آلود صرف و فيزيكي بوده باشد، اصولاً امري است مربوط به روانشناسي‌؛ و ارزشهاي شخصي و اخلاقي يك زن . اين نكته را هم بگويم كه پرده بكارت همينطوري به صرف داخل كردن/شدن چيزي در آن زايل نمي‌شود؛ بلكه درست به اندازه بزرگي همان شيء داخل شده، احياناً كش آمده نازك و يا زايل مي‌شود؛ همين ‌و بس. مثلاً اگر يك دختر تازه بالغ دو انگشتش را در بابهشت خود فرو برد، باز هم به احتمال زياد در هنگام اولين همخوابگي وآميزش بسادگي ممكن است دچاره زايل شدن هرچه بيشتر مابقي پرده بكارتش شده و چند قطره خوني از وي بچكد. برخي از زنان، آنهم پس از سالها همبستري با شوهرانشان و يا حتي مرداني چند، باز هم و در هر مورد به علت پايداري و ضخامت زياد پرده بكارتشان، پي‌در‌پي در هر مورد از دخول، چند قطره‌اي خون به خود مي‌بينند.

بزرگي قطر و قامت آلت مردان به علاوه مكانيك آميزش آنها با زنان از يكديگر متفاوت است؛ بنابراين ممكن است زني در اثر دخول با يك مرد دچار خونريزي شود، اما با مردي ديگر نه. حتي حالاتيكه زن و مرد با يكديگر همخوابگي مي كنند، ممكن است در كش يافتن و يا ضايع شدن هر چه بيشتر پرده بكارت زن اثر داشته باشد. بطور كلي مي‌توان گفت كه اين پرده به نحوي نسبتاً كامل، آنهم صرفاً در اكثر موارد به طور آماري و نه قطعي، پس از آنكه زن صاحب نخستين فرزندش شد، زايل مي‌شود.

آياسقوط از ارتفاع مي تواند باعث پارگي پرده بكارت شود؟

خير، سقوط از ارتفاع، بلند كردن جسم سنگين، كوهنوردي،و موارد مشابه به هيچ عنوان نمي تواتنند باعث پارگي پرده بكارت شوند.البته ممكن است در اثر سقوط يا انجام كارهاي سنگين مقداري خونريزي از دستگاه تناسلي مشاهده شودكه در هيچكدام از مواردمربوط به پارگي پرده نيست فقط به خاطر فشار وارده بر رحم است مكانيسمي مشابه قاعدگي دارديعني فشار به رحم باعث خونريزي يا لكه بيني در فرد مي شود. تاكيد مي كنم پرده بكارت فقط و فقط در اثر ضربه مستقيم به آن يا مقاربت پارگي پيدا مي كندو جز ضربه مستقيم هيچ مورد ديگري باعث پارگي آن نمي شود

خون پرده بكارت چگونه است؟

معمولا پس از پارگي پرده بكارت خونريزي كم و بيش شديدي ايجاد مي شود.لازم است اين خون را از خون قاعدگي تميز دهيم.خون قاعدگي داراي فيبرينوژن كمتر است، لذا ديرتر لخته شده و سلول هاي واژينال در آن بسيار زياد است در حالي كه خون حاصل از پرده بكارت سريعتر لخته شده و حاوي مقادير كمي سلول واژينال است. لبه هاي پارگي جديد در پرده بكارت معمولا زخمي و قرمز رنگ بوده و آثار خون لخته شده در آن مشاهده مي شود.بعد از حدود يك هفته لبه هاي بريدگي از مخاطي مشابه مخاط پرده پوشيده شده و بعد از حدود دو هفته لبه هاي زخم نسبتا گرفته مي شوند. نكته مهم اين است كه لبه هاي پارگي چون آزاد هستند و به هم اتصال ندارند هيچ وقت به هم جوش نمي خورند و اگر دو تكه پارگي به هم دوخته شوند محل ترميم به صورت يك اسكار برجسته روشن مشخص خواهد شد.
منابع:تلخيص از سايتmakki.ir/node/5801
بيتوته beytoote.com

عوامل پاره شدن پرده بكارت و ترميم پرده بكارت

عوامل پاره شدن پرده بكارت و ترميم پرده بكارت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.