بدي هاي داشتن دوست دختر يا دوست پسر

به پاتوق فارسي خوش آمديد.

بدي هاي داشتن دوست دختر يا دوست پسر

۱۴ بازديد

ضررها و عواقب داشتن دوست پسر يا د وست دختر

د , دوست پسر , دوست دختر

امروز براي شما ضررها و عواقب داشتن دوست پسر يا د وست دختر را قرار داده ايم. همانطور كه ميدانيد داشتن دوست پسر يا دوست دختر باعث بروز مشكلات زياد جسمي و رواني مي شود كه اميدواريم با خواندن اين مطلب ديگر دنبال اين دوستي و خوشي هاي زود گذر نباشيد.

امروز قصد داريم بپردازيم به اين كه دخترها درباره دوستي با يك پسر چه فكري مي كنند و اين دوستي از نگاه پسران چه شكلي دارد.

دخترها تصور مي‌كنند ديدگاه پسرها همانند آنها است و همين‌طور بالعكس. اساس روابط دوستي، شناختن ديدگاه‌ها و طرز فكر جنس مخالف در رو‌به‌رو ‌شدن با وقايع و اتفاقات است، تا بتوان از اين تجربه در زندگي مشترك استفاده كرد. اما اين يك اصل گم‌شده در روابط دوستي دختران و پسران است. دختران تصور مي‌كنند پسران تشنه احساسات هستند و پسران نيز تصور مي‌كنند دختران نياز جنسي زيادي دارند.

پسران در روابط دوستي به هوس و غريزه جنسي خود بيشتر بها مي‌دهند و پس از اولين ارتباط جنسي دچار وابستگي جنسي مي‌شوند يعني رابطه جنسي آنها گسترده‌تر مي‌شود. آنها در تمامي ملاقات‌هاي بعدي دنبال فرصتي براي تأمين اين نياز هستند و تا زماني كه طرفشان پاسخ‌گوي اين نياز باشد اين رابطه ادامه دارد. اما هر زمان كه طرفشان از رابطه جنسي خودداري كند يا اخلاق و رفتار پسر تغيير مي‌كند يا مدام بهانه‌گيري مي‌كند يا آن رابطه را برهم مي‌زند.

دختران تا زماني كه به فردي احساس نداشته باشند و وابستگي احساسي پيدا نكنند نمي‌توانند رابطه جنسي را با آن فرد تجربه كنند. ترجيح مي‌دهند اين رابطه از روي عشق و دوطرفه باشد. از اينكه بدون احساس تن به چنين رابطه‌اي بدهند بيزارند. دختران پس از رابطه جنسي دچار وابستگي بيشتري مي‌شوند و بيشتر دوست دارند مورد توجه احساسي طرف مقابل قرار بگيرند. در اكثر روابطي كه در آن رابطه جنسي را تجربه كرده‌اند ولي رابطه دوستي آنها به اتمام رسيده دچار افسردگي موقتي مي‌شوند. بيشتر تمايل دارند دوست داشته شوند تا اينكه دوست بدارند. آنها‌ مي‌توانند بارها حس عاشقي را تجربه كنند. اين در حالي است كه پسرها فقط يك‌بار عاشق مي‌شوند و اولين عشق را فراموش نمي‌كنند. آنها اگر واقعاً كسي را دوست داشته باشند، هركاري براي به‌دست‌آوردنش مي‌كنند و به‌اصطلاح به آب و آتش مي‌زنند. ولي اشكال اينجاست كه همه انرژي خود را قبل از ازدواج صرف طرف مي‌كنند.

نيازهاي احساسي و حتي جنسي زنان پس از ازدواج بيشتر از دوران قبل از ازدواج است، به همين دليل است كه مدام از سردي همسر خود شكايت دارند. دختران قبل از ازدواج تمايل دارند طرفشان به‌سمت آنها بيايد، كه اين مورد بعد از ازدواج دگرگون مي‌شود؛ اين زنان هستند كه به‌سمت همسر خود مي‌روند و مردان در اين‌باره تلاشي نمي‌كنند. نكته بسيار مهم اينكه بسياري از دخترها و پسرها با شنيدن اين مطالب و بررسي آسيب‌هاي جدي اين روابط مي‌گويند: از كجا معلوم كه اين آفات در دوستي ما به‌وجود آيد؟ هر قاعده‌اي استثنايي دارد؛ از كجا معلوم كه ما استثناي اين قاعده نباشيم؟ اين افراد گمان مي‌كنند كه رابطه آنها از روابط ديگران عميق‌تر و مستحكم‌تر بوده و فقط روابط ديگران، سست و بر پايه علاقه جنسي بنا شده است.

دختر مي‌گويد: دوستم گفته، كه فقط مرا به‌خاطر خودم مي‌خواهد نه براي سوء‌استفاده جنسي. در مقابل پسر هم مي‌گويد: بيچاره دختر، نمي‌داند هدف واقعي من ازدواج و خوشبخت‌ كردن او نيست. حالا كه پسر اعتماد دختر را جلب كرده است و با زرنگي هم به دختر قبولانده كه او را زن آينده‌اش مي‌داند و به‌عنوان شريك زندگي دوستش دارد، زمينه را براي منظورش مهيا مي‌بيند و به او مي‌گويد كه ما اكنون از طريق قلب‌هايمان باهم زن و شوهر هستيم، چرا تا فراهم ‌شدن زمينه ازدواج، خودمان را از لذت جنسي محروم كنيم. بيا از همين حالا رابطه‌اي جنسي برقرار ‌كنيم.

متأسفانه بعضي از دخترها هم براي اينكه رضايت پسر را جلب كنند مرتكب اين اشتباه بزرگ مي‌شوند و تقاضاي رابطه جنسي او را قبول مي‌كنند. غافل از اينكه پسرها هيچ‌وقت با كسي كه قبلاً با او دوست بوده‌اند و يا رابطه جنسي داشته‌اند، هرگز ازدواج نمي‌كنند.

متأسفانه بعضي از دخترها هم براي اينكه رضايت پسر را جلب كنند مرتكب اين اشتباه بزرگ مي‌شوند و تقاضاي رابطه جنسي او را قبول مي‌كنند. غافل از اينكه پسرها هيچ‌وقت با كسي كه قبلاً با او دوست بوده‌اند و يا رابطه جنسي داشته‌اند، هرگز ازدواج نمي‌كنند و براي ازدواج هم به‌دنبال دختري هستند كه قبلاً با كسي رابطه نداشته است. دخترها نيز با اين اشتباه نه ‌تنها خودشان را ارزان فروخته‌اند، بلكه پسران با ديدن اين رفتار، آنها را افرادي هرزه تلقي مي‌كنند. چون پسرها اين كار دختران را به‌حساب سست ‌بودنشان مي‌گذارند و مي‌گويند، اگر فرد ديگري هم اين تقاضا را داشته باشد، احتمال دارد كه به او هم جواب مثبت بدهد.

البته مطلب بالا، يكي از حالات دوستي دختر و پسر بود كه پسرها با وعده ازدواج، دخترهاي جوان را خام مي‌كنند و به سوءاستفاده جنسي از آنها مي‌پردازند.

حالات ديگري هم براي اين رابطه قابل تصور است، كه در زير به چند نمونه از آن اشاره مي‌كنيم:

الف) برخي دخترها مي‌دانند كه پسرها قصد ازدواج ندارند و پسرها نيز علناً به طرف مقابلشان مي‌گويند كه قصدشان از اين دوستي براي شناخت و ازدواج نيست. آنها فقط براي خوش‌گذراني باهم شريك جنسي و دوست مي‌شوند و به‌ اين طريق مي‌خواهند از تنهايي دوران مجردي فرار كنند.

بعضي از دخترها حاضر به دوستي با اين قبيل پسرها هستند و قصدشان را از اين رابطه، تخليه احساسات و ارضاي غيراخلاقي جنسي خودشان معرفي مي‌كنند. آنها گمان مي‌كنند هر‌كاري كه غريزه‌شان بخواهد، مي‌توانند بكنند و مي‌گويند: شوهر آينده‌مان از كجا خواهد فهميد كه ما در گذشته روابط جنسي داشته‌ايم؟

تا آنجا كه بتوانند، با جنس مخالف رابطه برقرار مي‌كنند، ضمن اينكه مخارج خوش‌گذراني خود را از طريق تن‌فروشي تأمين مي‌كنند و به‌اصطلاح، با يك تير دو نشان مي‌زنند. آنها با خود مي‌گويند بعد از ازدواج، اين‌طور روابط را كنار خواهيم گذاشت. ولي نمي‌دانند حتي اگر هم بخواهند، دوست‌پسرشان از اين روابط، به‌ اين سادگي‌ها ـ بعد از ازدواج آنها ـ نخواهند گذشت.

اتفاقاً مي‌گويند اكنون موانع هم از ميان برداشته شده و وقت برداشت محصول نقشه‌هاي شوم گذشته‌مان است‌. چراكه برخي از پسرها خيلي زرنگ هستند و بيشتر براي بعد از متأهل‌شدن دختر برنامه‌ريزي مي‌كنند؛ در دوران دوستي از او عكس يا فيلم تهيه مي‌كنند و اين مدارك را براي بعد از ازدواج دخترها به‌منظور اخاذي جنسي نگه مي‌دارند و در وقت مناسب طي تماسي با دختر، تهديد مي‌كنند كه اگر با آنها رابطه جنسي برقرار نكند، عكس، فيلم و يا صداي ضبط‌شده او را به همسرش مي‌دهند. فاش‌شدن اين موضوع عواقب وحشتناكي را براي دختر در پي خواهد داشت. باعث مي‌شود زندگي مشترك او نابود و در بين فاميل آبرويش از بين برود و به دليل خيانتش، براي ازدواج مجدد، به‌ سراغش نخواهد رفت.

اينجاست كه دختر به‌رغم ميل باطني، براي فاش‌نشدن رابطه دوران مجردي‌اش، به رابطه جنسي با دوست‌پسر قبلي‌اش تن مي‌دهد و خيانت آن دختر مجدداً در دوران متأهلي رقم مي‌خورد. فاش‌شدن اين خيانت مجدد، ممكن است خودكشي دختر را به دنبال داشته باشد.

ب) در بين دخترها كساني هستند كه از سادگي و پاكي بعضي از پسرها سوء‌استفاده و آنها را در دام عشق پوشالي خودشان گرفتار مي‌كنند. هر روز به بهانه‌هاي مختلف از جمله سالگرد تولد، جشن تولد فلان دوست، خريد لوازم آرايشي ـ بهداشتي، خوش‌گذراني در كافي‌شاپ، خريد كارت شارژ موبايل و… شروع به خالي‌كردن جيب پسرها مي‌كنند. اين كار آنها هم بدون هزينه نيست و بايد در عوض نيازهاي جنسي پسر را برآورده كنند؛ كه آن‌هم به قيمت از‌دست‌دادن نجابتشان تمام مي‌شود.

ج) تعداد اندكي از پسرها با نشان‌دادن جسارت، محبت، عشق پاك و… همه عمرشان را به‌پاي معشوقشان مي‌گذارند.

تعداد اين دسته از افراد، خيلي كم است، چون پسرها اگر واقعاً كسي را دوست داشته باشند، با او دوست نمي‌شوند، سعي مي‌كنند با آنكه دوستش دارند ازدواج كنند. در اين گروه هم آفاتي وجود دارد، در برخي از موارد دخترها با ديدن يك پسر خوش‌ تيپ‌تر، شيفته مي‌شوند و به پسر عاشق‌پيشه پشت مي‌كنند.ميگنا.به وفادار ماندن اين دخترها هم نمي‌شود اعتماد كرد. بعضي از دخترها نيز در دوستي با پسري كه قصد شناخت براي ازدواج دارد، همان رفتاري را بروز مي‌دهند كه انگار در ميهماني هستند.

د) دختر و پسر رابطه دوستي‌شان را با جنس مخالف، به رابطه دوستي با دو هم‌جنس تشبيه مي‌كنند و مي‌گويند ما اصلاً احساس نمي‌كنيم كه با جنس مخالف دوست هستيم ما يك دوست اجتماعي هستيم؛ براساس خلقت انسان، هر جنس فقط براي جنس مخالفش نيروي جاذبه توليد مي‌كند نه براي هم‌جنس خودش، بنابراين دختر و پسر هم اگر هم‌جنس‌اند، پس چرا برخلاف طبيعت همديگر را دفع نمي‌كنند، بلكه بالعكس همديگر را جذب مي‌كنند؟! پس هر عقل سالمي تأييد مي‌كند كه اين حرف برخلاف طبيعت و كذب محض است.

ه) دخترها و پسرها براي كسب تجربه و مهارت در زندگي باهم دوست مي‌شوند، ولي نمي‌دانند كه هميشه اولين تجربه‌ها هستند كه به ياد مي‌مانند. آنها تجربه‌هاي به يادماندني را با فرد بيگانه‌اي تجربه مي‌كنند نه با بهترين يارشان.

آن چيزي كه از ياد اين دختران و پسران فراموش شده، جايگاه تعهد و وفاداري به همسر آينده‌شان است. آنها اين موضوع را بايد بدانند كه اگر مي‌خواهند همسر آينده‌شان هم متعهد باشد و به آنها وفادار بماند، بايد خودشان هم متقابلاً به آنها وفادار باشند.

و) بالاخره گروه آخر مربوط به پسرهايي است كه هيچ‌چيز به جز ارضاي جنسي و خوش‌گذراني برايشان مهم نيست و اصلاً خودشان را در قيدوبند تشكيل خانواده نمي‌دانند. هر روز با يكي هستند و تا آخر عمر هم تنوع‌طلب باقي مي‌مانند. اين افراد، مشتريان زن خاص خودشان را دارند و هيچ‌وقت هم سير نمي‌شوند مگر در زير خروارها خاك.

در انتهاي اين بحث سنگين و پرپيچ ‌و خم بايد بگوييم، آن چيزي كه از ياد اين دختران و پسران فراموش شده، جايگاه تعهد و وفاداري به همسر آينده‌شان است. آنها اين موضوع را بايد بدانند كه اگر مي‌خواهند همسر آينده‌شان هم متعهد باشد و به آنها وفادار بماند، بايد خودشان هم متقابلاً به آنها وفادار باشند. اين‌طور نيست كه به تبع نفس، در مجردي هركاري كه خواستيم انجام دهيم و بعد انتظار داشته باشيم كه در زندگي مشتركمان يك فرد پاك و مقدس نصيب‌مان شود.
منبع: ساج
عصر ايران

ضررها و عواقب داشتن دوست پسر يا د وست دختر

ضررها و عواقب داشتن دوست پسر يا د وست دختر

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.