علت هاي كاهش ميل جنسي در برخي ها

به پاتوق فارسي خوش آمديد.

علت هاي كاهش ميل جنسي در برخي ها

۱۰ بازديد

ف ،دليل هاي كاهش ميل جنسي در بعضي از افراد

ف ،دليل هاي كاهش ميل جنسي در بعضي از افراد

زناشويي :امروز براي شما ف ،دليل هاي كاهش ميل جنسي در بعضي از افراد را قرار داده ايم. همانطور كه ميدانيد ميل جنسي در افراد متفاوت مي باشد كه در اين مطلب به برخي از دلايل كاهش ميل جنسي مي پردازيم.

دكتر سولماز توانگر، متخصص زنان و عضو هيات علمي‌دانشگاه علوم پزشكي تهران – كاهش ميل جنسي از جمله مشكلاتي است كه بسياري از زوج‌ها حتي مقطعي هم كه شده آن را تجربه مي‌كنند. آيا مي‌دانيد در چنين شرايطي چگونه بايد مشكل را حل كرد؟

اصلا چرا افراد دچار كاهش ميل جنسي مي‌شوند؟ بين كاهش ميل جنسي و افزايش سال‌هاي زندگي مشترك رابطه‌اي وجود دارد؟ بسياري از متخصصان بر اين باورند با طولاني‌تر شدن رابطه، تعدد روابط جنسي زن و شوهر به نسبت اوايل ازدواج كمتر مي‌شود اما اين موضوع كاملا طبيعي است و به منزله كاهش ميل جنسي افراد نيست بلكه اين كاهش ميل جنسي مي‌تواند دلايل مختلفي داشته باشد. با ما همراه باشيد تا با مهم‌ترين دلايل كاهش ميل جنسي هم در خانم‌ها و هم در آقايان آشنا شويد.

استرس؛ دشمن شماره يك

بد نيست بدانيد مشكلات و فشارهاي ناشي از كار، مشكلات اقتصادي، درگيري‌هاي فكري و ساير موارد استرس‌زا مي‌تواند باعث كاهش ميل جنسي شود. البته شايد شما از جمله افرادي باشيد كه حتي در شرايط استرس‌زا قادر به انجام فعاليت‌هاي روزمره خود باشيد اما فراموش نكنيد كه ميل جنسي و فعاليت جنسي از اين قاعده مستنثي است. بنابراين براي كنترل استرس بايد تكنيك‌هاي مديريت استرس را بياموزيد و در شرايط استرس زا دور روابط جنسي را خط بكشيد.

چاقي يا لاغري؛ مساله اين است!

كاهش ميل جنسي در وضعيتي كه از شكل بدن خود چندان رضايت نداريد و اعتماد به نفس شما را تحت تاثير قرار داده، امري طبيعي اما نه چندان مهم محسوب مي‌شود. براي مثال شرمندگي به خاطر احساس اضافه وزن يا لاغري بيش از حد! اگر متوجه اين مسئله و ناراحتي از طرف همسر خود شديد بد نيست كه به او اعتماد به نفس دهيد و اين احساس ناخوشايند را از بين ببريد و به او كمك كنيد تا براي رسيدن به اعتماد به نفس در طول زمان از شر اضافه وزن خود خلاص شود.

با هم صميمي‌نيستيد؟

اگر احساس مي‌كنيد كه صميمت و ارتباط عاطفي شما كمرنگ شده بهتر است كمي‌ زمان صرف كنيد تا نزديكي عاطفي بيشتري احساس كنيد چون رابطه جنسي بدون صميمت باعث كاهش ميل جنسي مي‌شود و در واقع صميمت تاثير به سزايي در بهبود روابط جنسي دارد. شما بايد ياد بگيريد كه چگونه مي‌توان بدون داشتن رابطه جنسي، عشق و دوست‌داشتن را ابراز كرد. در چنين شرايطي گفتگو، بغل كردن و نوازش مي‌تواند موثر باشد. از طرفي بروز مشكلات و اختلافات در زندگي مشترك نيز مي‌تواند باعث كاهش ميل جنسي بعد از ازدواج شود. همچنين جدل‌ها و جر و بحث‌هاي مداوم، ارتباطات ضعيف عاطفي و خيانت در وفاداري از جمله موانع موثر در ايجاد صميمت است و مي‌تواند ميل جنسي را به شدت تحت تاثير قرار دهد.

عادت به جاي دوست‌داشتن

وقتي شما مدت نسبتا زيادي با همسرتان زندگي كرده باشيد، تمايلات جنسي‌تان به تدريج آرام‌تر مي‌شود. اين مساله‌اي خاص نيست و درواقع شما پس از مدتي به شكلي از زندگي كه داريد عادت مي‌كنيد. براي حل اين مشكل كافي است كمي‌در زندگي‌تان تغيير ايجاد كنيد و مطمئن باشيد با تغيير عادات، تمايلات جنسي شما بيشتر مي‌شود. فراموش نكنيد اين تغييرات ميتواند ظاهري و رفتاري باشد.

زايمان عليه رابطه جنسي

اين باور غلط وجود دارد كه پدر يا مادر شدن باعث كاهش ميل جنسي مي‌شود اما اصلا اينطور نيست بلكه بچه‌دار شدن تنها زمان شما را محدود خواهد كرد و ارتباط صميمي‌شما را تا حدودي تحت تاثير قرار مي‌دهد. اين در حالي است كه بسياري از خانم‌ها تا مدت ها بعد از زايمان چه به دليل مسايل هورموني و چه به دليل مشكلات جسماني دچار كاهش ميل جنسي مي‌شوند اما اين موضوع گذرا است و با گذشت زمان برطرف مي‌شود. بد نيست گاهي از اعضاي نزديك خانواده كمك بگيريد و مراقبت از فرزندتان را به او واگذار و زماني را براي احياي رابطه زناشويي خود صرف كنيد. يكي از مهم‌ترين راه‌كارها هم اين است كه زماني كه كودك‌تان خواب است با همسرتان رابطه جنسي برقرار كنيد.

مشكلات مردانه

عدم توانايي در نعوظ از جمله اختلالات جنسي شايع در مردان است كه به خودي خود ميل جنسي را كاهش مي‌دهد اما فردي كه دچار اين مشكل است به دليل نگراني در مورد توانايي انجام فعاليت جنسي خود به خود دچار كاهش ميل جنسي مي‌شود. اگر دچار چنين مشكلي هستيد بايد به يك ارولوژيست مراجعه كنيد و مطمئن باشيد مشكل به راحتي قابل درمان است.

داروهايي كه ميل جنسي را از بين ميبرند

بسياري از داروها از جمله داروهاي كاهش قند خون، داروهاي ضد افسردگي، داروهاي فشار خون، آنتي هيستامين‌ها، قرص هاي ضد بارداري، شيمي‌ درماني و … در كاهش ميل جنسي افراد موثرند. بنابر اين اگر داروي خاصي مصرف مي‌كنيد و دچار كاهش ميل جنسي شده‌ايد حتما اين موضوع را بدون هيچ خجالتي با پزشك معالج خود در ميان بگذاريد چرا كه ميل جنسي يكي از نيازهاي طبيعي است.

وقتي مشكل هورموني است

حتما مي‌دانيد كه هورمون تستسترون باعث افزايش ميل جنسي مي‌شود. به موازات افزايش سن در مردان مقدار اين هورمون به طور ملايم كاهش مي‌يابد. گفتني است اين هورمون مردانه در زنان نيز وجود دارد و ميل جنسي آنها را تحت تاثير قرار مي‌دهد اما تعادل هورموني زنان مكانيسم بسيار پيچيده‌تر از مردان دارد و فاكتورهاي زيادي در اين زمينه نقش بازي مي‌كنند. اگر دليل موجهي براي كاهش ميل جنسي خود نداريد مي‌توانيد به يك متخصص مراجعه كنيد تا از نظر هورموني مورد بررسي قرار بگيريد.

كمبود خواب داريد؟

اگر احساس مي‌كنيد هم از نظر جسمي‌و هم روحي بسيار خسته‌ايد و تمايلي به برقراري رابطه نداريد كمي‌به خود فرصت دهيد تا آرامشتان را بازيابيد و مطمئن باشيد اگر در چنين شرايطي رابطه جنسي برقرار كنيد هيچ لذتي براي شما نخواهد داشت. البته نقش كمبود خواب را نيز نمي‌توان ناديده گرفت چرا كه كمبود خواب، خستگي جسمي‌ و روحي مي‌تواند انرژي شما را به صفر برساند و تمايلات جنسي را كاهش دهد. حتي زود بلند شدن از خواب يا دير خوابيدن هر دو مي‌تواند مشكل‌زا باشد. بنابر اين ساعت خواب خود را با همسرتان هماهنگ كنيد و در طول شب به ميزان كافي بخوابيد.

يائسگي و بي‌ميلي

بسياري از خانم‌ها به موازات رسيدن به سن يائسگي و كاهش ميزان هورمون‌هاي جنسي دچار كاهش ميل جنسي مي‌شوند و در واقع علائم يائسگي از جمله خشكي واژن و درد در عين مقاربت نيز آميزش را دچار اشكال مي‌كند. اما اين تنها بخشي از علت است. زنان به موازات افزايش سن كمي‌اعتماد به نفس خود را از دست مي‌دهند و تصور مي‌كنند كه جذابيت لازم را در اين رابطه از دست داده‌اند و همين احساس مي‌تواند باعث بروز مشكل شود.
منبع:ني‌ني سايت ninisite.com

ف ،دليل هاي كاهش ميل جنسي در بعضي از افراد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.