واكنش سعيد جليلي به كانديد شدنش

به پاتوق فارسي خوش آمديد.

واكنش سعيد جليلي به كانديد شدنش

۱۵ بازديد

واكنش سعيد جليلي به حضور در انتخابات

واكنش سعيد جليلي به حضور در انتخابات

اخبار انتخابات رياست جمهوري ۱۳۹۶ :با توجه به اينكه هنوز اسامي نامزدهاي انتخاباتي معرفي نشده است سعيد جليلي يكي از افراد احتمالي خواهد بود. اكنون خبرهايي از واكنش سعيد جليلي به حضور در انتخابات منتشر شده است.

به گزارش ميهن گرام و به نقل از تسنيم :سعيد جليلي عضو شوراي عالي امنيت ملي امروز در جمع دانشجويان دانشگاه شهيد رجايي و در پاسخ به سؤال يكي از دانشجويان كه پرسيد “آيا شما براي انتخابات رياست‌جمهوري سال ۹۶ كانديدا مي‌شويد يا خير؟” گفت: در مقاطعي انتخابات به‌عنوان يك رفتار سياسي بارز در كشور اهميت دارد و آن چيزي كه تداوم نظام را تثبيت مي‌كند اين است كه حركت همواره بايد رو به جلو باشد.

وي افزود: مهم اين است كه مجموعه نظام اعم از مردم، دولت‌مردان و سياسيون به اين نكته توجه داشته باشند كه مجموعه اقدامات بايد در جهت منافع مردم حركت كند. مهم اين است كه حركت به‌سمت جلو باشد كه انتخابات ۹۶ نيز گامي به جلو خواهد بود.

عضو شوراي عالي امنيت ملي در پاسخ به سؤالي مبني بر “چرا در سال ۸۹ تحريم‌هاي زيادي عليه ايران از سوي شوراي امنيت سازمان ملل وضع شد؟” گفت: امروز قدرت‌هايي در دنيا شكل گرفته‌اند كه انحصاري را براي خودشان در صدور قعطنامه درست كرده‌اند. حق غني‌سازي طبق NPT براي همه كشورهاي عضو در نظر گرفته شده است.

جليلي افزود: برخي قطعنامه‌هايي كه از سوي شوراي امنيت عليه ايران صادر شد، نشان‌دهنده اين بود كه نمي‌خواهند ملت به هدفش برسد و اين‌گونه قطعنامه‌ها ارزشي ندارد.

وي به تشريح ستم‌گري در عرصه سياسي و نظامي اشاره و تأكيد كرد: وقتي صحبت از ستم‌گري در عرصه سياسي و نظامي مطرح مي‌شود ريشه آنها در اين انگيزه است كه عده‌اي مي‌خواهند كاخ‌هايي را ايجاد كنند و ظلم‌هايي را در عرصه فرهنگ و اقتصاد داشته باشند.

عضو شوراي عالي امنيت ملي افزود: دعواي حق و باطل دعواي سختي نيست؛ آن چيزي كه اين دعوا را مشكل و داراي ابهام مي‌كند اين است كه خداي ناكرده باطل رنگي از حقيقت به خودش بگيرد.

جليلي با بيان اينكه بسياري از تخريب‌هايي كه در اديان ايجاد شده، نشئت گرفته از درون خود اديان بوده است، اظهار كرد: امام(ره) همواره تأكيد داشتند كه باطل لباس اسلام به خودش نپوشاند. در عرصه مبارزه حق عليه باطل نبايد انتظار داشته باشيم كساني كه به مبارزه با حق برمي‌خيزند، شفاف عمل كنند.

وي اضافه كرد: امروز در عرصه بين‌المللي نظامي شكل گرفته كه وقتي تأمل مي‌كنيم، مي‌بينيم كه كساني مدعي دموكراسي مي‌شوند كه اينها در منطقه ما اذعان مي‌كنند كه متحدان‌شان كساني هستند كه دورترين نسبت‌ها را با دموكراسي و حقوق بشر دارند.

عضو شوراي عالي امنيت ملي با ابراز اينكه امروز كشورهايي ادعاي مبارزه با تروريسم را دارند كه بيشترين كمك‌ها را به تروريست‌ها مي‌كنند، افزود: امروز در مبارزه با تروريسم دوگانگي در كشورهاي غربي و برخي كشورهاي منطقه وجود دارد.

جليلي يكي از مفاهيمي كه در تعاليم اسلامي و رفتار سياسي به آن تأكيد شده را مفهوم صبر راهبردي دانست و تصريح كرد: يكي از تلاش‌هاي دشمنان امروز اين است كه شما را وادار به حركت‌هايي مي‌كنند كه صبر راهبردي را از شما بگيرد كه بايد به اين نكته توجه كرد.

وي با اشاره به مذاكرات ايران با ۱+۵ گفت: غربي‌ها ۱۸ ماه براي مذاكره بر سر موضوع هسته‌اي ايران عجله كردند، اما در دوران دفاع مقدس پس از اشغال ۴ استان كشور فقط قطعنامه صادر كردند و ۲۲ ماه خبري از هيچ اقدام مؤثري در اين زمينه از سوي مجامع حقوق بشري و  غربي‌ها صورت نگرفت؛ اين رفتار دوگانه غربي‌ها در صدور قطعنامه است.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام اضافه كرد: صبري كه همراه با روشن‌بيني و حقيقت‌ باشد صحيح است و جواب مي‌دهد، اين نوع صبر ضامن و مدافع حقوق است.

جليلي با بيان اينكه ملت ايران امروز ثمره صبري را كه در برابر دشمن در جنگ تحميلي داشته امروز مي‌بيند، گفت: موشك‌هايي كه تهديدات دشمن را از ما دور مي‌كند، حاصل صبر ملت است.

وي با تأكيد بر اينكه صبري كه با بصيرت باشد مي‌تواند انسان را به نتيجه برساند، گفت: دولت مقتدر، دولت تصميم‌هاي صبورانه و مقتدرانه است، دولت عجول نمي‌تواند تصميم‌هاي منطقي اتخاذ كند.

عضو شوراي عالي امنيت ملي با تذكر “اگر در جايي دشمن عجله داشت بايد نسبت به آن حساس شويم و دقت كنيم”، گفت: اينكه گفته مي‌شود با سراسيمگي نمي‌توان كشور را اداره كرد، حرف درستي است. اينكه امروز مردم به صبر دعوت مي‌شوند كار خوبي است، اما اين صبر بايد همراه با بصيرت باشد.

جليلي اضافه كرد: اينكه در جريان مذاكرات هسته‌اي بيان مي‌كردند “بايد عجله كنيم، زيرا كشور روزانه ۱۷۰ ميليون دلار ضرر مي‌كند”، اگر اين‌طور بود تا الآن بايد ۶ بيليون دلار نصيب كشور مي‌شد.

وي ادامه داد: وقتي در جريان مذاكرات هسته‌اي از برد ــ برد صحبت مي‌شد، چرا بايد برد دشمن سريع، قطعي و كامل باشد، اما در اين طرف برد به آينده موكول شده و همراه با صبر باشد؟ صبر به اتكاي توانمندي‌هاي داخلي كشور درست است، اما در تحقق وعده دشمن بدعهد نبايد صبر كرد. صبري ميوه شيرين مي‌دهد كه از روي بصيرت باشد و ملت نيز ثمرات آن را ببيند.

عضو شوراي عالي امنيت ملي با بيان “بايد توجه كنيم كه صبري نتيجه مي‌دهد كه در بستر حقيقت باشد”، افزود: اين نوع صبر مي‌تواند انسان را به جلو ببرد. ما اگر به‌جاي اينكه نگاه عجولانه براي برخي از تصميمات داشته باشيم بهتر است به ثمرات صبر ملت توجه كنيم. اينكه در مذاكرات هسته‌اي طرف مقابل فقط يك بخشنامه روي كاغذ مبني بر فروش هواپيما از بوئينگ بنويسد، چيز مهمي نيست؛ اين تعهد طرف مقابل است، البته آن را هم اجرا نمي‌كند.

جليلي اضافه كرد: در جريان مذاكرات هسته‌اي راكتور اراك را كه حاصل تلاش و صبر دانشمندان ما بود بتن‌ريزي كردند. با صبر و اتكاء به ظرفيت‌هاي دروني كشور مي‌توان موفقيت‌هايي را كسب كرد. اگر در برابر حاصل تلاش دانشمندان كشور صبر نداشته باشيم بايد صبر را به پاي دشمن بريزيم.

وي در پايان تصريح كرد: ما امروز در يك مسير پراميد قرار داريم كه حاصل يك تفكر صحيح است، دشمن امروز با همه توان براي مقابله با ما پاي كار آمده است. اگر در عرصه صبر با حقيقت دچار سستي شديم از مسير منحرف خواهيم شد.

اخبار انتخابات

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.