عكس ابوعزرائيل در نبرد آزادسازي موصل

به پاتوق فارسي خوش آمديد.

عكس ابوعزرائيل در نبرد آزادسازي موصل

۴ بازديد

حضور ابوعزرائيل در نبرد با داعش در آزادسازي موصل +عكس

حضور ابوعزرائيل در نبرد با داعش در آزادسازي موصل +عكس

اخبار داعش :يكي از افراد در حال مبارزه با داعش ابوعزرائيل نام دارد كه شجاعت او در نبرد با داعش باعث محبوبيت او شده است. اكنون تصاويري از حضور ابوعزرائيل در نبرد با داعش در آزادسازي موصل منتشر شده است.

به گزارش ميهن گرام :«ابو عزرائيل» مجاهد مشهور عراقي در جريان عمليات آزادسازي موصل از دست گروه تروريستي داعش از «ابومهدي المهندس» فرمانده ميداني بسيج مردمي عراق استقبال كرد.

ابوعزرائيل، از چهره هاي بسيار معروف بسيج مردمي در عراق است.

نام اصلي او، «ايوب فالح الربيعي» است. وي در زمان صدام، دستگير و به اعدام محكوم شده بود، اما پيش از اعدام موفق به فرار شده بود و به همين سبب، مردم، او را ابوعزرائيل مي‌خوانند.

وي قبلا استاد تربيت بدني يكي از دانشگاه‌هاي عراق بود، ولي با آغاز بحران داعش و پس از فتواي مرجعيت، كار خود را رها كرد و به نيروهاي بسيج مردمي ملحق شد.

ابوعزرائيل كه براي نخستين بار با «شمشير» و «تبر» در عمليات آزادسازي تكريت حضور داشت هم‌اكنون از فرماندهان گردان‌هاي امام علي (ع) از گروه‌هاي تابع بسيج مردمي است كه به دليل اثبات دلاوري‌هاي خود در نبرد با داعش بسيار معروف شده است.

ابومهدي المهندس نيز تأكيد كرده كه اين گروه در نبرد آزادسازي موصل نقش اصلي را دارد و از نظر راهبردي، مهمترين گروه در اين عمليات به شمار مي‌رود.

فرمانده ميداني و جانشين فرمانده نيروهاي بسيج مردمي عراق موسوم به الحشد الشعبي با اشاره به اينكه هدف از اين عمليات فقط مركز موصل نيست، بلكه مناطق گسترده اي از اطراف آن را نيز شامل مي‌شود، اعلام كرد: در حال حاضر ما به عنوان بسيج مردمي مأمور آزادسازي محور غربي اين شهر هستيم… با نيروهاي كُرد روابط خوبي داريم… در نبرد با داعش مانند عمليات شكستن محاصره آمرلي و در آزادسازي السعديه و جلولاء با نيروهاي كُرد همكاري داشتيم.

وي درباره نقش مهم و برجسته جمهوري اسلامي ايران در بيرون راندن داعش از خاك عراق گفت: از روز اول اشغال شهرهاي عراق توسط عناصر تروريستي وابسته به داعش، جمهوري اسلامي به صورت كارآمد، اساسي و مستقيم در اين جنگ بزرگ سهيم بود. درست در زماني كه همه عراق را رها كرده بودند. اگر حمايت جمهوري اسلامي از عراق در زمينه تسليحات و تجربه نبود، نمي‌توانستيم اراضي اشغال شده را از داعش باز پس بگيريم. برادر عزير و فرمانده شجاع قاسم سليماني نقش برجسته اي در پيروزي در اين نبردها داشت. [او] با درخواست دولت عراق آمد. اين مسئله درباره حزب الله لبنان نيز صدق مي‌كند كه از نيروهاي عراق به ويژه الحشد از نظر مشورتي، آموزشي و تجربي حمايت كردند.

ابوعزرائيل

داعش

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.