تور و معرفي مكان هاي گردشگري كيش

به پاتوق فارسي خوش آمديد.

تور و معرفي مكان هاي گردشگري كيش

۴ بازديد

تور كيش با معرفي جاذبه هاي گردشگري جزيره كيش

تور كيش , عكس شهر جزيره كيش , kish

تور داخلي در ايران : امروز براي شما تور كيش با معرفي جاذبه هاي گردشگري جزيره كيش را قرار داده ايم. در اين مطلب با معرفي مكان هاي مختلف گردشگري كيش به همراه عكس يك تور رايگان كيش قرار داده ايم.

تور كيش با معرفي جاذبه هاي گردشگري جزيره كيش

جزيره كيش :

جزيره كيش يكي از جزيره‌هاي خليج فارس و از توابع بخش كيش، شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان و از نقاط ديدني استان هرمزگان در جنوب ايران است. در گذشته، اين جزيره را به نام «قيس» مي‌خواندند. شكل اين جزيره بيضي‌مانند است و در ۱۲كيلومتري كرانهٔ شيبكوه جاي گرفته‌است. اين جزيره سالانه يك ميليون نفر گردشگر را به خود جذب مي‌كند.

جزيره كيش جزيره اي بيضي شكل با محيط ۴۴ كيلومتر مي باشد و با طولي در حدود ۱۵٫۴۵ كيلومتر و عرضي حدود ۷٫۵ كيلومتر، مساحتي معادل ۹۰ كيلومتر مربع دارد.
ارتفاع بلندترين منقطه اين جزيره حدود ۳۵ متر از سطح دريا مي باشد. همچنين جزيره كيش فاقد رودخانه دايمي بوده و تعداد زيادي منابع آب شيرين زيرزميني دارد.

مسافت بين كيش تا تهران از راه هوايي ۱۰۵۲ كيلومتر، تا بوشهر از راه دريايي ۶۷۵ كيلومتر، تا بندر عباس ۲۵۰ كيلومتر، تا بندر لنگه ۹۰ كيلومتر و تا جزيره هندورابي ۲۸ كيلومتر است. همچنين نزديكترين بندر ايران به جزيره كيش، بندر چارك مي باشد كه با اين جزيره ۱۸ كيلومتر فاصله دارد.

تور كيش

جزيره كيش يكي از مهمترين مناطق تفريحي و گردشگري در ايران مي باشد كه در طول سال بسياري براي تفريح به اين منطقه سفر مي كنند.

آب و هواي كيش گرم و مرطوب بوده و آب و هواي جزيره تحت تاثير توده هاي مختلف هواي شمال غربي و جنوبي قرار داشته و به شكل كلي خشك و كم باران است. بارندگي بيشتر به صورت رگبار و درماه هاي زمستان اتفاق ميفتد.

ارتباط كيش به دو صورت دريايي و هوايي از طريق فرودگاه كيش و بندر كيش انجام مي‌شود. پروازهاي هوايي، فرودگاه كيش را به بسياري از شهرهاي ايران متصل مي‌كنند.

كيش,تور كيش,جاذبه هاي گردشگري جزيره كيش

شهر حريره كيش

شهر حريره كيش مربوط به سده ۵ تا ۱۰ هجري قمري است كه در قسمت شمالي جزيره قرار گرفته است و جز آثار ملي ثبت شده در ايران مي باشد. اين شهر باستاني يكي از نقاط ديدني جزيره كيش است و در وسعتى سه كيلومتر مربعي قرار دارد و نمايانگر شهرى بزرگ و آباد در آن زمان مي باشد كه جمعيت زيادي را در خود جاي داده بوده است. در قسمت شمال اين منطقه ساختمانهاي بندرگاه و دفاتر آن، قابل ديدن است. امروز از اين شهر باستاني، نماي از بين رفته  يك شهر وجود دارد كه از آن ديواره ها و سقف هاي به جاي مانده است.

كيش,تور كيش,جاذبه هاي گردشگري جزيره كيش

تور كيش با معرفي جاذبه هاي گردشگري جزيره كيش

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.