تور با معرفي جاذبه هاي گردشگري مشهد

به پاتوق فارسي خوش آمديد.

تور با معرفي جاذبه هاي گردشگري مشهد

۴ بازديد

تور رايگان مشهد با معرفي مكان هاي گردشگري مشهد

تور شهر مشهد , عكس هاي مكان هاي گردشگري مشهد , mashhad

تور داخلي ايران :تور رايگان مشهد با معرفي مكان هاي گردشگري مشهد را در ادامه معرفي مكان هاي گردشگري ايران براي شما قرار دادم. همانطور كه ميدانيد شهر مشهد هم از نظر زيارتي و هم از نظر تفريحي از مهم ترين شهر هاي ايران به حساب مي آيد.

تور رايگان مشهد با معرفي مكان هاي گردشگري مشهد

معرفي مشهد :

مشهد كلان‌شهري در شمال شرقي ايران و مركز استان خراسان رضوي است. اين شهر در زمان افشاريان، پايتخت ايران بود. مشهد با ۳۲۸ كيلومتر مربع مساحت، دومين شهر پهناور ايران بعد از تهران است و يكي از پرجمعيت ترين شهرهاي ايران است.

شهر مشهد مركز استان خراسان رضوي با ۳۲۸ كيلومتر مربع مساحت، در شمال شرق ايران و در طول جغرافيايي ۵۹ درجه و ۱۵ دقيقه تا ۶۰ درجه و ۳۶ دقيقه و عرض جغرافيايي ۳۵ درجه و ۴۳ دقيقه تا ۳۷ درجه و ۸ دقيقه و در حوضهٔ آبريز كشف رود، بين رشته‌كوه‌هاي بينالود و هزار مسجد واقع است. ارتفاع شهر از سطح دريا بطور ميانگين حدود ۱۰۵۰ متر (حداكثر ۱۱۵۰ متر و حداقل ۹۵۰ متر) است.

تور مشهد

مشهد به دليل موقعيت جغرافيايي خاص كه در منطقهٔ مرزي بين شمال و جنوب خراسان قرار دارد و هم‌چنين تداخل جبهه‌هاي مختلف آب و هوايي، داراي آب و هوا و خصوصيات ويژهٔ اقليمي است و قسمت اعظم دشت مشهد-نيشابور، جزء اقليم سرد و خشك و قسمتي از دشت مشهد-قوچان، نيمه خشك و سرد و بخش كوچكي از بلندترين ارتفاعات رشته‌كوه‌هاي بينالود و هزار مسجد جزء اقليم مرطوب سرد است.
در مجموع شهر مشهد داراي آب و هواي متغير، اما معتدل و متمايل به سرد و خشك است و از تابستان‌هاي گرم و خشك و زمستان‌هاي سرد و مرطوب برخوردار است.

از مهم‌ترين سوغات مشهد مي‌توان به زعفران، زرشك، نبات، هل، خشكبار، ادويه، قالي و گليم و نمد، انگشتر فيروزه و عقيق، محصولات چرمي و ديگ‌هاي سنگي اشاره كرد.

تور مشهد

ميليون ها گردشگر از ايران و كشورهاي خارجي خصوصا به خاطر زيارت حرم امام رضا (ع) به شهر مشهد سفر مي كنند.

مشهد

حرم امام رضا (ع)

آرامگاه علي بن موسي الرضا (ع) كه با نام حرم علي بن موسي الرضا (ع) شناخته مي‌شود اين مجموعه دربرگيرنده آرامگاه علي بن موسي الرضا (ع)، هشتمين امام شيعيان مي باشد. مجموعه حرم امام رضا (ع) از نظر مساحت بزرگترين مسجد و از لحاظ جمعيت دومين در جهان است. از جمله فضاهاي مرتبط اين مجموعه مسجد گوهرشاد، موزه، دو كتابخانه، چهار مدرسه علوم ديني، گورستان، دانشگاه علوم اسلامي رضوي، سالن غذاخوري براي زائران، رواق‌هاي وسيع براي نمازگزاران و چندين ساختمان ديگر مي باشد. حرم اما رضا (ع) به تنهايي محوطه‌اي به مساحت ۲۶۷۰۷۹ متر مربع را پوشش مي‌دهد و در مجموع كه شامل هفت صحن مي شود، مساحت آن به ۵۹۸۶۵۷ متر مربع مي رسد.

تور رايگان مشهد,مكان هاي گردشگري مشهد,mashhad

تور رايگان مشهد با معرفي مكان هاي گردشگري مشهد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.