احتمال فيلتر شدت تلگرام به دليل كانال هاي غيرقانوني

۱۰ بازديد

احتمال فيلتر تلگرام به خاطر كانال هاي سكسي وغيرقانوني

كانال سكس,كانال هاي سكسي تلگرام,تلگرام

اخبار داغ :احتمال فيلتر تلگرام به خاطر كانال هاي سكسي وغيرقانوني خبري است كه بارها شنيده ايم. متاسفانه كانال سكس و غير اخلاقي در تلگرام افزايش يافته است كه همين ميتواند باعث فيلتر شدن تلگرام شود.

به گزارش ميهن گرام :«گرداب» وابسته به سازمان بررسي جرايم سازمان‌يافته با اين مقدمه نوشت: ارائه استيكرهاي غيراخلاقي يا ساخت استيكر با تصاوير كاربران ديگر، نخستين حاشيه اين نرم‌افزار بود. در حاليكه گمان مي‌رفت اين اقدامات باعث خواهد شد كه كاربران ايراني نتوانند از تلگرام استفاده كنند اما موضوع با همكاري شركت مذكور، ختم به فيلتر نشد. واضح است كه مديران تلگرام نيز نمي‌خواهند حجم بالاي مخاطبان ايراني خود و منافعي كه از اين ناحيه به آنان مي‌رسد، را از دست بدهند.

اكنون پس از غير فعال شدن اين امكان، دو امكان ايجاد ربات و كانال، محلي براي جولان برخي افراد سودجو شده است؛ عده‌اي كه به صورت فردي يا سازماندهي‌شده در پي نشر محتواي خاص روي گوشي‌هاي مردم هستند؛ محتوايي كه به نظر مي‌رسد با همه بندهاي فهرست مصاديق محتواي مجرمانه (موضوع ماده ۲۱ قانون جرايم رايانه‌اي)، قابل تطبيق است:

الف) محتوا عليه عفت و اخلاق عمومي

ب) محتوا عليه مقدسات اسلامي

ج) محتوا عليه امنيت و آسايش عمومي

د) محتوا عليه مقامات و نهادهاي دولتي و عمومي

ه) محتوايي كه براي ارتكاب جرايم رايانه‌اي به كار مي‌رود (محتواي مرتبط با جرايم رايانه‌اي)

و) محتوايي كه تحريك، ترغيب يا دعوت به ارتكاب جرم مي‌كند (محتواي مرتبط با ساير جرايم)

ز) محتواي مجرمانه مربوط به امور سمعي و بصري و مالكيت معنوي

ح) محتواي مجرمانه مرتبط با انتخابات مجلس شوراي اسلامي

ط) محتواي مجرمانه مرتبط با انتخابات رياست جمهوري

سواي از كاربراني كه به گوشه‌اي از اقدامات مجرمانه آنها در بالا اشاره شد، تعدادي از سايت‌هاي معاند نيز اقدام به راه‌اندازي كانال در تلگرام كرده‌اند؛ اقدامي كه مي‌توان آن را در راستاي پروژه نفوذ دشمن نيز ارزيابي كرد.

فهم اينكه اين سايت‌ها به چه دليلي فيلتر شده‌اند، چندان دشوار نيست. كافي است به محتواي آنها نگاهي انداخت؛ محتوايي كه مي‌توان گفت با هر يك از بندهاي فوق، قابل تطبيق است.

اينك استفاده از بستر تلگرام براي انتشار محتواي مجرمانه موجب نگراني ساير كاربران شده است. چرا كه با تداوم وضع موجود، احتمال آن وجود دارد كه دود بي‌فرهنگي اين عده، به چشم همه كاربران برود.

بخشي از كاربران با درك اين موضوع، در گروه‌هاي خود مباحثي مانند راه‌اندازي كمپين درخواست از اين سايت‌ها براي خروج از تلگرام را مطرح مي‌كنند.

گرداب ضمن هشدار جدي به اين كاربران (به‌ويژه كساني كه به صورت سازماندهي‌شده اين اقدامات را انجام مي‌دهند) به مسئولان وزارت ارتباطات پيشنهاد مي‌كند براي اين موضوع نيز چاره‌اي بينديشند و موضوع را به گونه‌اي با مديران نرم‌افزار مذكور حل و فصل كنند.

فراموش نكنيم كه در توضيح كارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه براي فيلترينگ وي‌چت آمده بود: «به دليل اينكه نرم‌افزار وي‌چت علاوه بر جمع‌آوري كليه اطلاعات موجود در گوشي‌هاي كاربران و رصد ارتباطات اعضاء، حريم خصوصي آنها را نقض نموده و در عين حال اين نرم‌افزار عامل انتشار بسياري از محتواهاي مجرمانه غيراخلاقي و مستهجن كه براي نوجوانان ضررهاي جبران‌ناپذيري را به‌دنبال داشته و به خاطر آسيب‌هاي اجتماعي بسيار زيادي كه براي جامعه در بر داشته و دارد و همچنين به لحاظ اينكه ايجادكنندگان اين نرم‌افزار در خارج از كشور قرار داشته و به هيچ وجه پاسخگوي تخلفات خود و شكايات خانواده‌هاي زيان‌ديده نبوده و نيستند؛ بنابراين كارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه در اجراي درخواست‌هاي متعدد خانواده‌هاي آسيب‌ديده ناچار به فيلتر و مسدودسازي نرم‌افزار مذكور گرديده است.»
منبع:ايسنا

احتمال فيلتر تلگرام به خاطر كانال هاي سكسي وغيرقانوني

احتمال فيلتر تلگرام به خاطر كانال هاي سكسي وغيرقانوني

كانال سكسي تلگرام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.