تست هوش با معما هاي جالب و تصوير

به پاتوق فارسي خوش آمديد.

تست هوش با معما هاي جالب و تصوير

۴ بازديد

معما هاي پيچيده و تست هوش تصويري جالب با جواب

معما,تست هوش تصويري,lulh,jsj i,a

امروز براي شما عزيزان معما هاي پيچيده و تست هوش تصويري جالب با جواب را آماده كرده ام كه اميدوارم لذت ببرين. ابتدا معما ها قرار داده شده است و سپس جواب معما ها و بعد از آن تست هوش تصويري كه زير هر تست پاسخ آن قرار داده شده است.

♥♥♥ معما ♥♥♥

توجه داشته باشيد سعي كنيد به سوالات با سرعت جواب دهيد و پاسخ سوالات نيز در انتها قرار داده شده است.

سوال ۱ :جهانگردي توسط قبيله اي وحشي دستگير شد. اما به او اجازه داده شد تا جمله اي بگويد.ولي بدين شرط كه اگر جمله او صحت داشته باشد او را در روغن جوشان بسوزانند و اگر غلط باشد، با تيرزهرآگين مورد هدف قرار دهند. جهانگرد هوشيار با كمي فكر پاسخ داد كه موجب نجات او از مرگ شد. به نظر شما پاسخ او چه بود؟

سوال ۲ :شما در يك مسابقه سرعت شركت كرده‌ايد.
از نفر دوم سبقت مي‌گيريد؟
اكنون در چه جايگاهي قرار داريد؟

سوال ۳ :دو اتاق در مجاورت هم قرار دارند. هر كدام يك در دارند ولي هيچكدام پنجره.ندارند. درهايشان كه بسته باشد درون اتاقها كاملا تاريك است. در يك اتاق سه چراغ برق به توان هاي ۱۰۰، ۱۱۰ و ۱۲۰ وات و در اتاق ديگر سه كليد برق مثل هم وجود دارد. ما نميدانيم كدام كليد كدام چراغ را روشن ميكند ( مثلا نميدانيم آيا كليد وسطي مربوط است به چراغ وسطي يا به چراغهاي ديگر اما بطور قطع ميدانيم كه هر كدام از كليد ها يكي از چراغها را روشن ميكند. همچنين ترتيب چراغها را هم نميدانيم ).
شما معلوم كنيد كه هر كليد مربوط به كدام چراغ است. براي اينكار و در شروع، شما بايد در اتاق كليدها باشيد و كار را از آنجا شروع كنيد. شما ميتوانيد هر چند مرتبه كه بخواهيد كليدها را روشن و خاموش كنيد. اما شما تنها هستيد و نميتوانيد از كسي كمك بگيريد و هيچگونه وسيله اي هم خواه برقي خواه غير برقي بهمراه نداريد و مهمتر از همه اينكه شما حق نداريد بيش از يكبار وارد اتاق چراغها شويد و وقتيكه وارد شديد و بيرون آمديد، ديگر نميتوانيد مجددا وارد آن اتاق بشويد.

حال بفرماييد كه هر كليد كدام چراغ را روشن مي كند؟

سوال ۴ :دو مرد نسبت به هم، دايي وخواهر زاده اند. يعني اولي دايي دومي و خواهر زاده اوست، دومي نيز دائي اولي و خواهرزاده وي مي باشد. چطور چنين چيزي ممكن است؟

سوال ۵ :مردي شتابان وارد اداره پليس شد در حاليكه پشت سر هم اين جمله را تكرار ميكرد ” همسرم را كشتند …. همسرم را كشتند ….” . يكي از افراد پليس از او پرسيد كه چه اتفاقي افتاده و داستان از چه قرار است. مرد توضيح داد كه هنگاميكه اطراف صخره هاي كنار دريا همراه همسرش كه چند قدمي از او عقبتر بوده قدم ميزدند، ناگهان صداي رعد بسيار بلندي به گوشش رسيده. او وحشت زده از صداي بلند، برميگردد تا ببيند صدا از كجا بوده ! ناگهان برق مهيبي محيط را روشن مي كند و همسرش جيق مي كشد. هنگاميكه رويش را به سمت همسرش برمي گرداند، مي بيند كه همسرش از بالاي صخره ها سقوط كرده و به پايين افتاده و همان لحظه مردي را در حال فرار ميبيند.
پليس پس از شنيدن تمامي صحبتهاي مرد اعلام ميكند كه اظهارات او دروغ بوده و او را بلافاصله به جرم قتل همسرش دستگير ميكنند. به نظر شما پليس چگونه مي دانسته كه او قاتل است؟

سوال ۶ :هرشكلات ۱دلار،درمقابل هرسه كاغذشكلات يه دونه شكلات هديه ميگيري،
حالا با۱۵دلار چندتا شكلات ميتوني بخري؟؟

سوال ۷ :پدر مريم پنج تا دختر داره:
نانا،
نِ‌نِ
ني‌ني
نُ‌نُ
اسم دختر پنجم چيه؟
.
.
.
.

……………………………………..   جواب ها   ……………………………………..

.
.
.
.

جواب ۱ :با تير زهرآگين مورد هدف قرار مي گيرم» و بدين ترتيب از مرگ رهايي يافت

جواب ۲ :جايگاه او را به دست خواهيد آورد پس دوم مي‌شويد

جواب ۳ :يكي از كليد ها را روشن كنيد و يكي دو دقيقه بعد آنرا خاموش نماييد. حالا كليد ديگري را روشن كنيد و به اتاق چراغها برويد. چراغي كه روشن است مربوط است به كليد دوم. دو چراغ ديگر را لمس كنيد، آنكه گرم است مربوط است به كليد اول و البته آنكه سرد است مربوط است به كليد سوم است.اگر شما نتوانستيد اين معما را حل كنيد يقينا به اين دليل بوده است كه به فيزيك معما كه همانا حرارت توليد شده در چراغها است توجه نداشتيد و فكر خود را متمركز بر تناظر چراغها و كليدها نموديد، راه حلي كه هرگز شما را به جواب نخواهد رساند.توان چراغها هم هيچ ربطي به حل معما ندارد. آنها را فقط براي گمراه كردن شما در معما گنجانده شده است.

جواب ۴ :هر چند كه اين نوع خويشاوندي به ندرت اتفاق مي افتد، ولي غير ممكن نيست. دو مرد را در نظر مي گيريم كه زنشان فوت كرده وهر كدام يك دختر دارند. اولي دختر دومي را به عقد خود در مي آورد و دومي نيز دختر اولي را به زني مي گيرد و آن دو پدر زن يكديگر و در عين حال داماد هم محسوب مي شوند. هر كدام از آنها صاحب پسري مي شوند. اگر كمي فكر كنيم، متوجه خواهيم شد كه هر يك از اين دو پسر نسبت به ديگري هم دايي محسوب مي شوند و هم خواهر زاده

جواب ۵ :از اونجا كه در هنگام رعد و برق به دليل سرعت نور اول برق ديده ميشه بعد صداي رعد شنيده مي شود، معلوم ميشه كه داستان مرد دروغ بوده چون مرد ادعا كرده بود كه ابتدا صدا را شنيده و بعد نور را مشاهده كرده، به همين دليل پليس او را دستگير كرده.

جواب ۶ :فكر كنم ۱۵ اينو خودمم نميدونم :d

جواب ۷ :اسمش مريمه

♥♥♥ تست هوش تصويري ♥♥♥

تصوير اول :خيلي زود و سريع با چهار خط راست متوالي (البته بدون اين كه قلم را از روي كاغذ برداريد) نه نقطه‌اي كه در تصوير مي‌بينيد را به هم وصل كنيد.

تست هوش

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
……………….. جواب ………………..

تست هوش تصويري

معما هاي پيچيده و تست هوش تصويري جالب با جواب

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.