بررسي هشت درد طاقت فرساتر از زايمان طبيعي

۸ بازديد

بررسي هشت درد طاقت فرساتر از زايمان طبيعي

به گزارش سلامت نيوز به نقل از زندگي آنلاين، زنان باردار قبول دارند كه چيزهاي بسياري در مورد بارداري هست كه از آن بي اطلاع اند.ممكن است مطمئن نباشند كه چه هنگام نوزادشان تكان مي خورد و حركت مي كند، هر هفته چه مراقبت‌هاي بارداري و پيش از زايماني بايد داشته باشند يا حتي چه زمان شكمشان بالا مي آيد، اما يك چيز هست كه هر زن بارداري معتقد است كه از آن كاملا مطمئن است: وضع حمل و درد زايمان بدترين درد دنيا است.

لزومي ندارد براي يافتن دليل اين حرف ذهن تان را به جاهاي دور ببريد. تمام برنامه هاي تلويزيوني و سخنان اطرافيان همه تاييدي بر دردناك بودن اين تجربه شيرين مادرانه است.

قطعا من هم از اين قاعده مستثنا نيستم و اين درد را (چندين بار) تجربه كرده ام.

اما به عقيده من چيزهايي هست كه بيش از بچه دارد شدن آسيب زا و صدمه زننده هستند. مطمئنم پس از مطالعه موارد زير نظرتان در مورد درد زايمان طبيعي عوض خواهد شد.

من از زنان بسياري پرسيده ام كه به عقيده اي آنها چه چيزهايي دردي فراتر از وضع حمل دارند و برآورد حرف‌هاي آنها عبارت است از:


شكستن استخوان

چندين نفر وقتي از آنها پرسيده شد به نظرشان چه دردي بدتر از درد زايمان است به اين درد اشاره كردند. يك نفر مشخصا به شكستن قوزك پا اشاره كرده است.

من شخصا شكستن استخوان ترقوه را تجربه كرده ام و واقعا دردناك بود. آن توانايي حركت بازو، شانه و حتي چرخيدن و تكان دادن سرمرا هم تحت تاثير قرار داده و محدود كرده بود.

بهبودي اين درد خيلي بيش از طولاني ترين درد زايمان طبيعي طول كشيد.

به نظر من شكستن قوزك پا از اين هم بدتر است، چون هم راه رفتن و فعاليت‌هاي روزمره را محدود مي كند و تازه بايد از چوب زير بغل هم استفاده كرد.


سردرد ميگرني

سر درد ميگرني معمولا در بالاي ليست دردناك ترين دردها قرار دارد. سر درد ميگرني ممكن است روزها طول بكشد. و آنهايي كه مبتلا به اين سر دردها هستند معتقدند كه دردش نفس گير و كشنده است.


همچنين برخي نشانگان بيماري با سر درد ميگرني همراه است مانند،تهوّع، استفراغ، حساسيت به نور و غيره. اين درد مانع انجام فعاليتهاي معمول و طبيعي تان مي شود. باور كنيد از دردناك ترين درد زايمان بدتر است.


سنگ كليه

سنگ كليه هم دردي گذرا و دوره اي است. اما من دوستي دارم كه هم سنگ كليه را تجربه كرده و هم درد زايمان را او قسم مي خورد كه زايمان هزار مرتبه بهتر و ساده تر از درد سنگ كليه است.

با اين وجود از بسياري شنيده ام كه "درد سنگ كليه براي مردان مانند درد زايمان براي خانم ها است."


سنگ صفرا

سنگ صفرا هم مي تواند درد دردناكي را ايجاد كند. مداوا و درمان اين درد و نيز اجتناب از خوردن غذاهاي مشكل ساز، مي تواند تا مدتها باعث درد و ناراحتي شما شود.

مادراني كه در تهيه اين ليست كمك كرده اند مي گويند حاضرند دوبرابر درد زايمان را تحمل كنند اما درد سنگ صفرا را هرگز نكشند.


عفونت مثانه

عفونت مثانه و مجاري ادراري نيز در اين ليست قرار دارد. گفته مي شود اين درد طاقت فرسا و كشنده ده مرتبه از درد زايمان بدتر است.

فردي اين درد را به حلقه اي از آتش كه روزها طول مي كشد تشبيه كرده است. فكر كنيد چقدر مي تواند دردناك باشد...


درمان ريشه دندان

مي دانم كه كار بر روي دندان و درد زايمان هر دو خيلي معمول است، اما ناچارا پيش مي آيد.

براي آنهايي كه دوست دارند بگويند تا درد نكشيد ريشه دندان تان هم ترميم و درمان نخواهد شد، بايد بگويم شما هم تا درد نكشيد صاحب فرزند نخواهيد شد!

همين جا بايد بگويم كه بدن ما براي ترميم ريشه دندان طراحي نشده است، اما بدن ما جوري طراحي شده كه صاحب فرزند شويم.

و بايد بدانيم كه گاهي درد دندان حتي با ترميم ريشه هم از بين نمي رود، و به دنبال ترميم ريشه يكي دو روزي فعاليتهاي روزانه تان تحت تاثير آن قرار خواهد گرفت.

عمل جراحي

داشتن هر گونه عمل جراحي قطعا دردناك تر از زايمان طبيعي است. عمل سزارين معمولا يكي از معمول‌ترين عمل‌ها است.

واضح است كه برخي از عمل‌هاي جراحي بزرگ‌تر از بقيه هستند، همان طور كه برخي از زايمان‌ها هم از بقيه دردناك تر است، گرچه شايد در موقع عمل سزارين يا عمل‌هاي ديگر از شدت درد از پاي در نمي آييد اما قطعا بهبودي از اين عمل طولاني تر و درد ناشي از آن نيز بيشتر از زايمان طبيعي است.

خدا امكان زايمان طبيعي را در بدن ما قرار داده پس از اين نعمت الهي بهره بجوييد.


زايمان با تحريك

نشانه بي مبالاتي است اگر زايمان با تحريك را جز اين ليست قرار ندهيم.

بدن تان خودش را وقف زايمان كرده است و سعي دارد با اين شرايط خودش را وفق دهد؛ هدف زايمان با تحريك، تحريك بدن براي زايمان و بر هم زدن سيستم منظم و روند طبيعي اين كار است، هدف اين است كه شما را تا آنجا كه ممكن است به انقباضات هر سه دقيقه اي برسانند، و در آن حالت بمانيد تا نوزاد به دنيا بيايد.

بايد اعتراف و اذعان كنم كه مداخلات زيادي در زايمان با تحريك صورت مي گيرد، كه به درد زايمان مي افزايد، كه معمولا منجر به حركت‌هاي محدود و كنترل شده و ترس از زايمان مي شود.

انتخاب عاقلانه اين دسته از مداخلات و استفاده از آنها در تسكين اين تاثيرات جانبي مي تواند مفيد واقع شود.

خبر خوب اين است كه راه‌هاي بسياري برايبرآمدن از پس درد زايمان طبيعي وجود دارد.

روش‌هايي از جمله تمدد اعصاب، آب درماني، مداوايIV، بيهوشي نخاعي، زايمان بدون درد و .... اينها به هيچ وجه انتخاب‌هاي درست و غلط نيستند، بلكه صرفا به هر مادري حق انتخاب مي دهند.

دفعه بعد كه با خودتان فكر كرديد درد زايمان بدترين و شديدترين درد دنيا است، چرا لحظه اي در افكارتان تجديد نظر نمي كنيد و ذهن تان را دوباره از نو آموزش نمي دهيد.

به خودتان بگوييد كه دردي كه در هنگام زايمان تجربه مي شود موقتي و گذرا است، حداقل روزها طول نمي كشد، و ادواري و متناوب است.

به خودتان يادآور شويد كه تكنيك‌ها و روش‌هاي بسياري براي مواجهه با درد زايمان را در كلاس‌هاي زايمان آموخته ايد، اما براي مقابله با بازوي شكسته هيچ آموزشي نديده ايد.

درد زايمان خيلي قابل پيش بيني تر از درد سنگ كليه و سنگ صفرا است. و نتيجه كشيدن درد زايمان بسيار شيرين تر و قشنگ تر از ترميم ريشه دندان است.

بعد از تحمل اين درد شما فرزند دلبندتان را در آغوش داريد، باور كنيد تمام اين درد ارزش ديدن صورت ماه فرزندتان را دارد.

"ما يك رازي در فرهنگ مان داريم، اين نيست كه درد زايمان دردناك است، زنان ما خيلي قوي هستند."
منبع:زندگي آنلاين

زايمان طبيعي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.