دليل غر زدن در ميان زنان به همراه راه هاي جلوگيري آن

۱۲ بازديد

علت غر زدن زنان چيست بعلاوه راه هاي جلوگيري و پيشگيري

علت غر زدن زنان چيست بعلاوه راه هاي جلوگيري و پيشگيري

علت غر زدن زنان

زناشوييغر زدن اغلب نشانه واضح آن است كه يك شكل ارتباطي ميان دو شخص وجود دارد. اما به جاي پرداختن به اين مسئله، اغلب به مراتب ساده تر است

زن و شوهري در پيتزافروشي با هم بلند بلند صحبت مي كردند. وقتي صدايشان بلندتر شد، همه حاضران در رستوران سكوت كردند. اختلاف اين زن و شوهر بر سر انتخاب نوع پيتزايي بود كه ميخواستند به اتفاق بخورند. مرد پيتزاي پپروني ميخواست و زن خواهان پيتزاي هاواييايي بود. زن شوهرش را متهم مي كرد كه هرگز به صحبتها و خواسته هاي او گوش نمي دهد

پپروني متنفر است. مي گفت وقتي روي پيتزا آناناس ميريزند همه مزه آن را تغيير مي دهد. از آن گذشته زن معتقد بود كه اگر شوهرش حوصله كند و بيشتر به خريد برود، مجبور نيستند كه تا اين اندازه بيرون از منزل شام بخورند. به هر صورت زن دوست نداشت كه مرتب پيتزا بخورد. او ترجيح ميداد كه غذاهاي سالمتري بخورد. خوردن پيتزا بر وزن بدن او مي افزود. آيا اشكالي داشت كه يك بار هم او نوع پيتزاي مورد علاقه اش را انتخاب كند؟

غر زدن خانوم ها,غر زدن زنان,نق زدن خانوم ها,نق زدن زنان,نق زدن زن ها

علت غر زدن خانوم ها

علت غر زدن زنان

بعد از اين جمله آخر، سكوتي حاكم شد. تمام رستوران سكوت كردند تا از پاسخ و واكنش مرد مطلع شوند. مرد گيلاس نوشابه اش را سركشيد، نگاهي به كف سالن انداخت، بعد از آن به فهرست غذاهاي رستوران نگاه كرد و سرانجام متوجه همسرش شد. «مسئله بر سر پيتزا نيست، مسئله بر سر ۱۵ سال گذشته است.»

نق زدن اغلب نشانه واضح آن است كه يك شكل ارتباطي ميان دو شخص وجود دارد. اما به جاي پرداختن به اين مسئله، اغلب به مراتب ساده تر است كه به مسايل جزئي پرداخته شود و اشخاص يكديگر را به خاطر آن مورد حمله قرار دهند. اين به خصوص تمايل بسياري از زنها است. بسياري از دخترهاي كوچك و كم سال طوري آموزش مي بينند كه گمان ميكنند بايد خوب و شيرين باشند و نيازها و احساسات خودشان را در اولويت آخر بگذارند. اينها بعدا تبديل به زناني شده اند

كه فكر مي كنند نقش آنها حفظ آرامش و صلح و كنار آمدن ملايم با مسايل و مورد مهر و محبت قرار گرفتن است. بسياري از زنان متوجه مي شوند كه برايشان به شدت دشوار است كه بگويند «من از اين زندگي راضي نيستم. ميخواهم به مدت دو هفته از همه چيز و همه كسي فاصله بگيرم و زماني را براي خودم صرف كنم. چطور است بچه ها را به مدت يك هفته در خانه مادرم بگذارم يا تو يك هفته از كارت مرخصي بگير و به آنها بپرداز تا من فرصتي را صرف خودم بكنم؟ فكر ميكنم در پايان هفته حالم به مراتب بهتر مي شود و زندگي كردن با من راحتتر مي شود.»

زنها ميخواهند كه مردها به خودي خود متوجه شوند كه آنها چه ميگويند. دلشان ميخواهد كه مردها فكر آنها را بخوانند. فكر مي كنند اگر دلشان معاشقه مي خواهد، شوهرشان بايد به خودي خود اين را متوجه بشود. اما مردها كه نمي توانند فكر زنشان را بخوانند، به سراغ يخچال مي روند، نوشابه اي باز ميكنند، جلو تلويزيون مي نشينند و مشغول نوشيدن مي شوند. آنها هرگز متوجه نمي شوند كه زنشان به طور غيرمستقيم پيام مخابره مي كند و بعد زن احساس مي كند كه شوهرش به او علاقه ندارد و موجودي دوست نداشتني است.

نق زدن پي در پي بر مشكلات ارتباطي عميق تر و اساسي تر نقاب ميزند. وقتي زنها بياموزند كه منظورشان را به آن شكلي كه هست بيان كنند، مردها به راحتي بيشتري واكنش نشان ميدهند. زنها بايد به اين مهم توجه كنند كه عملكرد مغز جنس مذكر به نسبت ساده است. مردها به ندرت اگر زنشان حرفي را در قالب كلام به آنها نگويد متوجه منظور آنها مي شوند. وقتي زن و شوهر هر دو به اين موضوع توجه كنند، برقراري ارتباط ميان آنها به مراتب ساده تر مي شود.

غر زدن خانوم ها,غر زدن زنان,نق زدن خانوم ها,نق زدن زنان,نق زدن زن ها

علت غر زدن زن ها

علت غر زدن زنان

مردها وقتي رفتارشان را اصلاح مي كنيد به شما نخواهند گفت كه احساس مي كنند از مردي افتاده اند. وقتي به شوهرتان نق ميزنيد، به شما نخواهد گفت همان احساسي را دارد كه وقتي در نوجواني مادرش به او ايراد مي گرفت، پيدا مي كرد. به شما نخواهد گفت وقتي مادرش در نظر او مجسم مي شود همه شور و اشتياقش را از دست ميدهد. وقتي به شوهرتان مي گوييد مطمئن هستيد نمي تواند تصميم درست بگيرد، او خودش را يك شكست خورده ارزيابي ميكند و هرگز نمي تواند معيارهاي شما را برآورده سازد. به جاي همه اينها او سكوت اختيار ميكند۔

ممكن است شما دو نفر با هم زياد حرف بزنيد اما اين بدان معنا نيست كه پيامهاي خود را مخابره كنيد. تقريبا مي توان گفت كه همگي مشكلاتي كه در زندگي زناشويي بروز مي كند، بي وفايي، بهره كشي و بدرفتاري جسماني و بدگويي، ملالت و افسردگي، ناشي از ارتباط نامناسب است. به ندرت اتفاق ميافتد كه زنان بپرسند «نمي دانم كه چرا او ديگر با من صحبت نمي كند.» در همين زمان مردي ممكن است با خود بگويد «زنم ديگر مرا دوست ندارد.» اما هرگز اين موضوع را با او در ميان نمي گذارد.

اگر زن زندگي شما به شما غرولند مي كند، موضوعي هست كه ميخواهد به شما بگويد و شما گوش نمي دهيد. بنابراين مادام كه اين كار را نكرده ايد به شما غرولند خواهد كرد. دليل آنكه شما گوش نمي دهيد اين است كه همسرتان با شما به خوبي برخورد نمي كند. زنان با صحبت كردن غيرمستقيم با شوهرانشان، راه خطا در پيش مي گيرند.

غر زدن خانوم ها,غر زدن زنان,نق زدن خانوم ها,نق زدن زنان,نق زدن زن ها

نق زدن زنان

علت غر زدن زنان

يكي از شبها دانيل وقتي از محل كارش به خانه اش مراجعه مي كند، زنش سوزان را ميبيند كه با چهرهاي برافروخته انتظار او را ميكشد. قبل از اينكه دانيل حتي فرصت صحبت كردن پيدا كند، سوزان فريادش بلند مي شود

سوزان: «بسيار بي ملاحظه هستي. چرا دوباره دبير كردي؟ هيچ وقت نمي دانم كجا هستي، شام سرد شد. تو جز به خودت به هيچ كس ديگر فكر نمي كني.»

دانيل: «صدايت را براي من بلند نكن. تو طبق معمول نق مي زني و شكايت ميكني. مبالغه ميكني. من تا ديروقت كار مي كنم تا مخارج خانه را تامين كنم، تا تو راحت باشي. اما من هرقدر براي تو زحمت بكشم بي فايده است.»

سوزان: «تو خيلي خودخواه هستي! چرا يك بار خانواده ات را در اولويت قرار نمي دهي! تو در منزل هيچ وقت كاري نمي كني — انتظار داري همه كارها را من بكنم.»

دانيل: (در حالي كه از سوزان فاصله مي گيرد) «دست از سرم بردار خسته ام و ميخواهم كمي استراحت كنم. تنها كار تو اين شده كه به من نق بزني.»

سوزان: (در حالي كه عصبي به نظر ميرسد) «بله، درست است! از اتاق برو بيرون! تو دوباره مثل بچه ها رفتار مي كني. ميداني مشكل تو چيست؟ هميشه از واقعيتها فرار مي كني و هيچ وقت نمي خواهي درباره هيچ موضوعي حرف بزني.»

سوزان به جاي اينكه مستقيما بگويد كه چه احساسي دارد، به شكل خصمانه ناراحتي اش را غيرمستقيم اعلام ميكند. او پيام قديمي شده اش را پيوسته تكرار مي كند و دانيل همچنان از او فاصله ميگيرد. احساسش اين است كه او يك نق نقوي بزرگ است. آنها هيچ كدام احساس واقعي خود را مطرح نمي سازند و به همين جهت ناراحتي شان مرتب بيشتر و شديدتر مي شود.

غر زدن خانوم ها,غر زدن زنان,نق زدن خانوم ها,نق زدن زنان,نق زدن زن ها

علت غر زدن زنان چيست بعلاوه راه هاي جلوگيري و پيشگيري

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.